הח"כ לשעבר חיים רמון, מי שהיה בעבר חבר כנסת ושר הפנים מטעם מפלגת העבודה ולאחר מכן ממקימי מפלגת קדימה, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של אריה אלדד וספי עובדיה ב-103FM, והתייחס ליוזמתו של יו"ר המפלגה הטרי, אבי גבאי, רכז בידיו סמכויות נוספות בשליטה במפלגה, ואף לאפשר לו שריון של ארבעה מקומות לשיבוץ ברשימת המפלגה לכנסת.



"מה שעושה אבי גבאי לא קובע את תוצאות הבחירות", אמר רמון, והוסיף: "כחלון עשה רשימה מאד יפה ועשה שריונים, אבל זה לא מה שהשפיע על תוצאות הבחירות. מה שקובע זה העימות האידיאולוגי והאישי עם היריב. יש היום 200 אלף איש שלא בעד ארץ ישראל השלמה ובעד פתרון שתי המדינות לשני עמים ובכל זאת מצביעים עם הימין. אותם צריך להעביר למפלגת 'העבודה'. אם יהיו לגבאי ארבעה שריונים או שמונה זה לא ישפיע על הבוחרים. כדי לקחת שלטון צריך מודל נוסף של 'קדימה'. אני עוד נותן צ'אנס לאבי גבאי. אני מקווה שהוא יעשה מה שהוא צריך. אי אפשר לתקוף אותו כבר אחרי חודש. אני נותן לו חודש נוסף של חסד לפני שאני פותח את הפה".



"נותן עוד צ'אנס". חיים רמון, צילום: אורי לנץ, פלאש 90
"נותן עוד צ'אנס". חיים רמון, צילום: אורי לנץ, פלאש 90



"שריונים זה קוסמטיקה, מה שקובע זה מה המנהיג מתכוון לעשות"



אריה אלדד התייחס לדבריו: "אבי גבאי מנסה להקים רשימה אטרקטיבית וחושב שאם הוא יביא את גבי אשכנזי אז הוא יצליח". "יהיה לו את גבי אשכנזי בסופו של יום", השיב לו חיים רמון: "זה לא מה שקובע. מה שקובע זה מה שהמנהיג מתכוון לעשות. אלו הדברים שיכולים לשנות את השלטון. עליו לבדוק את גורם ההצבעה שמשתנה אצל ה-100 אלף מצביעים ולתת פתרון. השאר לא רלוונטי. השאר זה קוסמטיקה. אבי גבאי חושב שזה יעזור לו, אם הייתי מפלגת 'העבודה' הייתי עושה זאת סמוך לבחירות, כשיכולת ההתנגדות ליו"ר היא קלה יותר".



עוד הוסיף: "הפוליטיקה היא גושית. ארץ ישראל השלמה או פתרון שתי מדינות ושמירת ישראל כמדינה יהודית עם ההשלכות לביטחון. זה מה שקובע את ההצבעה. רק סוג של קדימה ב' שתביא קולות מהימין המתון. יש המון שלא רוצים מדינה דו לאומית והם יכולים להצטרף. ביבי נתניהו יודע להטעות ולסלף. ביבי הגדיל את מספר המתנחלים מעבר לגושים ועוצר את פתרון שתי המדינות. ביבי לא מוכן לסגת ומתרץ זאת משיקולים ביטחוניים. כך הוא מטעה את מצביעיו. הוא יודע לדבר ולהוליך שולל לא רק את המצביעים אלא גם את המנהיגים כמו בוז'י וציפי שחושבים שנתניהו כבול בשרשראות של בנט. ביבי יותר חכם ופיקח גם מבנט".


  

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן