הכי טוב בשביל ישראל שבשאר אסד יישאר בשלטון בסוריה, כך אמר הערב (שלישי) אלכסנדר שיין, שגריר רוסיה בישראל. בראיון בכאן 11 אמר שיין כי מוסקבה תומכת בנשיא הסורי כי אין לו אלטרנטיבה טובה יותר. "דיברנו עם כל הפלגים של האופוזיציה הסורית, אין שם אף דמות שיכולה להחליף את אסד", אמר השגריר. לדבריו, רוב נציגי האופוזיציה הסורית הם אסלאמיסטים, "שאמרו לנו בגלוי שהדבר הראשון שיעשו אם יעלו לשלטון יהיה להכריז מלחמה על ישראל".



דבריו של השגריר על רקע ביקורו מחר של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוצ'י, שם יפגוש את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. השניים צפויים לדון בעתידה של סוריה, על רקע ניסיונות ההתפשטות של איראן באזור. על כך אמר היום ראש הממשלה כי "זו עדות כמובן לתוקפנות של איראן שלא פחתה כהוא זה אחרי הסכם הגרעין, אבל זה גם מציב בעיה לא רק לישראל, אלא לכל מדינות המזרח התיכון ולעולם כולו".



השגריר שיין אמר ביחס לדברים, כי רוסיה תמיד לוקחת בחשבון את האינטרסים של ישראל בתחום הביטחון כשהיא מנהלת את המבצע נגד הטרור בסוריה ומנסה להביא שלום למדינה. לדבריו, "ממשלת ישראל תומכת במה שרוסיה עושה בסוריה, בניסיונות של רוסיה לייצב את האזור בהפסקת הלחימה ושפיכות הדמים בסוריה ובהובלת הרפורמות שיביאו להסכמה לאומית ויתחילו את התהליכים שבסופם תהפוך סוריה למדינה דמוקרטית ויציבה".



השגריר התייחס גם לחשש בירושלים שאיראן מנסה לנצל את המצב בסוריה על מנת לחזק את אחיזתה במדינה. "אנחנו רוצים שבסוריה לא יישארו כוחות זרים, לא רק של איראן, אלא שלא תהיה שם נוכחות צבאית זרה בכלל", אמר שיין. "בשביל זה צריך לתמוך בתהליך השלום, לתמוך בממשלתו של אסד ובמלחמתה נגד הטרור". 



השגריר הוסיף כי אם הממשלה הזאת, או זאת שתחליף אותה אחרי הבחירות, שייערכו על בסיס חוקה חדשה, תשלוט במצב בסוריה, "לא יהיה צורך במוכחות צבאית זרה, כולל של צבא איראן". לגבי השאלה מתי זה יקרה ענה השגריר: "כמה שיותר מהר? אנחנו מנסים לזרז הליכים".