על רקע נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרוסיה, לרגל פגישות עם נשיא המדינה ולדימיר פוטין ביחס להתפתחויות במלחמת האזרחים בסוריה והתעצמותה של איראן באזור, טען הבוקר (רביעי) בגל"צ שר החינוך נפתלי בנט כי "מדובר בנסיעה חשובה שמטרתה למנוע מצב שאיראן תתייצב על הגבול שלנו". הוא הוסיף כי "אנחנו לא מתכוונים לשבת בשקט ולראות איך נבנה איום על גבולות המדינה", ואף הצהיר כי "לאיראנים יש הרבה מחירים שהם יכולים לשלם בנוכחות כזו".



"אפשר לעצור את הקטאר האיראני, ולא רק שאפשר אלא חייבים", קבע בנט בפתח דבריו, והוסיף: "איראן היא האויב מספר אחת של מדינת ישראל, שחרט על דגלו את השמדת ישראל. כעת הם רוצים לפתוח חזית נוספת ברמת הגולן, וליצור מצב שבו גם הם יהיו על הגבול ולא רק חיזבאללה. אנחנו עושים את כל המאמצים הדיפלומטיים כדי למנוע את זה ולכן נסיעת רה"מ לרוסיה חשובה".


משמרות המהפכה. "לישראל יש את הזכות למנוע את התעצמות אויביה". צילום: רויטרס
משמרות המהפכה. "לישראל יש את הזכות למנוע את התעצמות אויביה". צילום: רויטרס


ואולם, לדבריו, "לאיראן יש הרבה מחירים שהם יכולים לשלם בנוכחות כזו". לטענתו, "מטרתם היא לייצר מסדרון מטהרן, דרך עיראק וסוריה ועד גבול רמת הגולן, ולייצר מסדרון נוסף עבור חיזבאללה, מה שיוצא בעיה ביטחונית עבורנו, אך יש שורה של מנופים לישראל ולמעצמות בנושא הזה. אנחנו מתכוונים מאוד ברצינות לאמירה שלנו שאנו לא מוכנים להשלים עם נוכחות איראנית בסוריה".

הוא הוסיף כי "לישראל יש את הזכות היסודית למנוע התעצמות של אויביה נגדה. אנחנו לא מתכוונים לשבת בשקט ובניחותא ולראות איך איום נבנה על גדרות מדינת ישראל ולכן אנו פועלים ונמשיך לפעול בכל הערוצים האפשריים".

כמו כן, הוא אמר כי "לפוטין יש משקל מאוד משמעותי באזור, אך גם לארה"ב. דאעש מאוד מוחלש בקו של חליפות, אם כי הוא עובר ממצב של שליטה קרקעית לטרור וגרילה. אנו לא יכולים שבמקום דאעש ניצור בעיה אסטרטגית. עד כה, הן ארה"ב והן רוסיה זיהו את דאעש כאויב המרכזי. אנו רואים שזה גם האינטרס שלהם למנוע אימפריה איראנית עד הים התיכון".