שר הפנים אריה דרעי הצטרף הבוקר (רביעי) לרשימת נבחרי הציבור שהדגישו את חשיבות פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זאת לאחר ששר החינוך נפתלי בנט ושר הבינוי השיכון יואב גלנט עשו זאת לפניו. בראיון שהעניק לגל"צ הוא טען כי "לפוטין יש אינטרס להגיע איתנו להבנה בנושא סוריה". מלבד זאת, הוא טען כי "היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוא לא אדם שיפעל משיקולים זרים". 



"זו נסיעה חשובה מאוד, זו הבעיה הביטחונית הגדולה ביותר שיש למדינת ישראל", אמר השר בפתח דבריו, והוסיף: "לאיראן אסור להיות בסוריה. זה לא המקום שלה. היא צריכה לצאת משם, כמו שכל הכוחות האחרים צריכים לעשות זאת. אסור למדינת ישראל להתפשר על זה. בדיונים האחרונים של הקבינט אני זעקתי שהבעיה העיקרית זה איראן וסוריה, ולא נושאים אחרים שעסקו בהם כמו הר הבית".


מנדלבליט. "תנו לו לעבוד". צילום: פלאש 90
מנדלבליט. "תנו לו לעבוד". צילום: פלאש 90


לטענתו, "ראש הממשלה נוסע בשליחות העם להיפגש על פוטין, ואני אומר לכם באחריות מוחלטת שהאינטרס של הנשיא הרוסי הוא להגיע איתנו להבנה בנושא סוריה. חשובה לו הנסיעה הזו לא פחות משהיא חשובה לנו, ואני לא רוצה לפרט יותר בנושא".

בתוך כך, הוא התייחס לבדיקות שמבצע היועמ"ש, שיקבע אם להגיש כתב אישום גם בענייני חקירתו, בכל הקשור לחקירות רה"מ. לדבריו, "ש בעיות גדולות שיושבות על כתפיו של רה"מ. מצד שני, יש יועמ"ש שעושה את העבודה שלו, ואני מאוד לא אוהב את ההפגנות נגדו. מנדלבליט הוא אדם שלא יפעל משיקולים זרים. זה לא טוב לדמוקרטיה ולאווירה במדינה. תנו לו לעבוד. אנחנו נקבל את מה שהוא יחליט. חייבים להיות כללי משחק". מלבד זאת, הוא אמר כי "אין לי בעיה שיפגינו מתחת לבית שלי, אך לא תחת בית היועמ"ש".

כמו כן, הוא הביע את תמיכתו בקיומו של מצעד צבאי לרגל חגיגות 70 שנה לקום המדינה: "אני חושב שאם מצעד צבאי מחזק את הצבא והציבור אז אפשר לקיים אותו. אפשר גם לחגוג, לא צריך ללכת כל היום עם הראש באדמה".