יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, שוקל לפרק את הרשות הפלסטינית בתגובה לאי ההתקדמות בתהליך השלום, כך דווח היום (רביעי) בעיתון אל חיאת היוצא בלונדון. אבו מאזן, כך אומרים גורמים פלסטיניים, כועס על ההתנהלות האמריקאית בניסיונות לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ועשוי להחזיר את הסמכויות לאש"ף ולוועד הפועל שלו.



על פי הדיווח, אבו מאזן גם שוקל לחדש את הפניות לגופים הבינלאומיים במטרה לקדם את הקמת המדינה הפלסטינית. כך, הוא עשוי לשוב ולפנות לעצרת האו"ם על מנת שזו תכריז על מדינה פלסטינית עצמאית ובית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.



לדברי הגורמים הפלסטיניים, אבו מאזן מצפה שממשלת ישראל תמשיך לנקוט בצעדים נספים בעקבות "ההישג" הפלסטיני בהר הבית בחודש שעבר, כשהכוונה היא למניעת הצבת המגנומטרים. עוד נאמר כי יו"ר הרשות הפלסטינית חושש מהתגובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפאת התיאום הביטחוני.



אבו מאזן גם כועס על הממשל האמריקאי, שלא אהב את הפעולות של הרשות הפלסטינית נגד חמאס, כולל קיצוץ המשכורות ואי תשלום חשבון וצמצום הספקת החשמל לרצועת עזה. אבו מאזן ציפה ששליחיו של הנשיא טראמפ "יביאו להפסקת הבניה בהתנחלויות ולפעול לפתרון שתי המדינות".



מחר צפוי אבו מאזן להיפגש עם חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, ועם שליחו למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כדי לדון בהמשך המאמצים לחידוש המשא וממתן.