"הסברנו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולצוות את הניתוח ואת המדיניות שלנו לגבי סוריה", כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בצאתו מהמפגש עם מנהיג הפדרציה הרוסית, שנערך בעיר סוצ'י. נתניהו המשיך והוסיף כי "את חלק מהדברים פוטין הכיר וחלק היו חדשים לו". בנוסף לכך הבהיר נתניהו כי "בקהילה הבינלאומית יודעים שישראל אומרת משהו היא עומדת מאחוריו. הקו האדום שלנו הוא שלא נסכים לכך שאיראן תקים צבא איראני על אדמת סוריה". ראש הממשלה אמר לפוטין במהלך הפגישה כי האופציה של תקיפה ישראלית חד צדדית נגד איראן בסוריה.



במהלך הפגישה אמר נתניהו לפוטין כי "איראן עושה מאמץ מואץ להתבסס צבאית בסוריה. זה מהווה סכנה לישראל, למזרח התיכון ולהערכתי לעולם כולו". הוא הוסיף כי המדינה השיעית כבר בתהליכי השתלטות מתקדמים על עיראק ועל תימן, ולמעשה היא כבר שולטת בלבנון. 



במקומות שדאעש יוצא - איראן נכנסת



"אנחנו מנצחים כולנו במאמץ בינלאומי אדיר את דאעש וזה דבר מבורך, אבל מה שלא מבורך הוא שבמקומות שדאעש יוצא - איראן נכנסת", הזהיר נתניהו, והוסיף כי "אנחנו לא שוכחים לרגע שאיראן מוסיפה לאיים כל יום בהשמדת ישראל, היא מפתחת טילים בין-יבשתיים עם כוונה לחמש אותם בנשק גרעיני, ומכל הסיבות הללו ישראל מתנגדת להמשך התבססותה של איראן בסוריה. אנחנו נדאג להגן על עצמנו בכל אמצעי נגד האיום הזה ובכלל".



בפתח דבריו, גם הודה נתניהו לנשיא הרוסי על הסכם הפנסיות שנחתם בין שתי המדינות. "ההסכם מועיל לאזרחים בשתי המדינות. ותודה גם על ההחלטה האישית שלך לסייע לווטרנים שלנו, של הצבא האדום, במלחמת העולם השנייה. אנחנו ואני אף פעם לא שוכחים את התפקיד ההיסטורי שמילאו רוסיה והצבא האדום בניצחון על הנאצים. אנחנו אומרים את זה בכל מקום, לאחרונה זה נאמר שוב בכנסת".