הליכוד רק מתחזק והמחנה הציוני, שקיווה כי ההתלהבות עם בחירתו של אבי גבאי תמשיך ותקפיץ אותו בסקרים, מתרסק. כך לפחות עולה מסקר שפורסם היום (חמישי), ובוצע שלשום. הסקר, שבוצע על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בראשות  פרופ' אבי דגני, כלל 500 אנשים עם טעות דגימה של עד 4.5 אחוזים. נתניהו והליכוד, מאידך, גם על רקע חקירותיו של רה"מ, רק עולים. 



לפי הנתונים, הליכוד ממשיך לשמור על פרופיל גבוה, ואף להתחזק, ועולה ל-34 מנדטים, בעיקר כתוצאה מהיחלשות של המחנה הציוני, של ש"ס ושל הרשימה הערבית המאוחדת. המחנה הציוני אשר קפץ בימים הראשונים לאחר בחירת גבאי מ- 11 מנדטים עד סביבות -21-20 מנדטים, נסוג בהתמדה במשך חודש אוגוסט, ובקפיצות גדולות – דרך 15 אל עבר 13 בלבד היום. גם אחוז הבטוחים שיצביעו עבור המחנה הציוני ירד משמעותית – כנראה נוכח השינויים מעוררי המחלוקת המוצעים ע"י גבאי לדרך ניהול המפלגה מבית. 

יכול להיות רגוע. נתניהו בכנס התמיכה בת"א. צילום: אבשלום ששוני
יכול להיות רגוע. נתניהו בכנס התמיכה בת"א. צילום: אבשלום ששוני


הבית היהודי בראשות נפתלי בנט מקבלת 13 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד עם 14 מנדטים, לאחר שכבר עמדה בסקרים קודמים על 20 מנדטים ויותר וישראל ביתנו בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן מקבלת 6 מנדטים, בדיוק כמו התוצאה שלה בבחירות האחרונות. 
 
מרצ, מדרך הטבע, נהנית מכל ירידה של המחנה הציוני ועולה ל-7 מנדטים. כולנו של כחלון בהתרוממות החודש – משפל בן 5 מנדטים בראשית החודש, דרך 8 ועד 10 מנדטים היום – שווה להישג המפלגה בבחירות האחרונות. גם אחוז הבטוחים שיצביעו עבור המפלגה עלה מאוד – מסביבות 20% ופחות בעבר הלא רחוק, עד 41% היום.
 

יהדות התורה ממשיכה לשמור על הרמה הגבוהה, כולל יציבות גבוהה של בטחון במפלגה של המצביעים עבורה והיא עומדת על 9 מנדטים. ש"ס אשר לא עברה את אחוז החסימה, לפני כשבועיים, נמצאת היום על הגבול עם 4 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת בהמשך מגמת היחלשות: עומדת היום על עשרה מנדטים.