"הליכודניקים החדשים הם אנשי שמאל ישנים שמנסים להשתלט על הליכוד". כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לערוץ 20. "הייתה ביקורת לפני כמה שנים על הצטרפות של אנשים, דווקא מהצד הימני, שלא מצביעים לליכוד אבל מצביעים רק בפריימריז. ברור שזה מוסרית פסול", אמר ראש הממשלה כשהוא מתייחס לאנשיו של משה פייגלין.



לדברי נתניהו, "אין ספק שהתופעה הזאת, לכאורה 'הליכודניקים החדשים', הם לא ליכודניקים והם לא חדשים. הם אנשי שמאל ישנים והם רוצים להיכנס לליכוד ולהשתלט. להשתמש בדמוקרטיה של הליכוד כדי להרוס את הליכוד ואת כל מה שהוא מסמל. אנחנו יכולים להתגונן נגד זה כמו שהתגוננו נגד ניסיון ההשתלטות של פייגלין באמצעים חוקיים".



יו"ר הליכוד הוסיף ואמר כי "כל מה שעשינו עד עכשיו זה דבר מאד פשוט ומאד חכם: ההתפקדות שלהם נעשית דרך כל מיני צוותים אינטרנטיים. אמרנו 'רגע, אתה רוצה להתפקד לליכוד? תואיל לבוא לבנק, להפקיד בחשבון הבנק את מה שאתה רוצה ואל תעשה לי התפקדות אינטרנטית. תטריח את עצמך'. אז אנחנו מטריחים אותם לעשות קצת יותר ואנחנו נחשוב על עוד אמצעים חוקיים. איך אומרים? 'דמוקרטיה מותר לה להתגונן על עצמה'. הליכוד היא התנועה הדמוקרטית במדינת ישראל ואנחנו נמצא את הדרכים החוקיות להגן על עצמנו".



"מתגוננים נגדם כמו נגד פייגלין". הפגנה של הליכודניקים החדשים. צילום פייסבוק
"מתגוננים נגדם כמו נגד פייגלין". הפגנה של הליכודניקים החדשים. צילום פייסבוק



"זה נמנע באמצעים חוקיים שונים. אין ספק שהתופעה הזאת, לכאורה "הליכודניקים החדשים", הם לא ליכודניקים והם לא חדשים. הם אנשי שמאל ישנים והם רוצים להיכנס לליכוד ולהשתלט. להשתמש בדמוקרטיה של הליכוד כדי להרוס את הליכוד ואת כל מה שהוא מסמל. אנחנו יכולים להתגונן נגד זה כמו שהתגוננו נגד ניסיון ההשתלטות של פייגלין באמצעים חוקיים".


"המצב בסוריה השתנה בבת אחת"

הראיון נערך בעת ביקורו של נתניהו בסוצ'י, שם נפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. "כל השיחות שלי עם פוטין שירתו את האינטרס הביטחוני של ישראל, אני חושב שגם של רוסיה. אני מעריך שגם השיחה הזו תשרת את האינטרס הישראלי", ארמ ראש הממשלה.

נתניהו אמר כי הציפייה לניצחון על דעאש היא מבורכת, "מה שלא טוב הוא שאיראן נכנסת בצורה פעילה, ברורה, שיטתית מכל מקום שדאעש יוצא ממנו. איראן לא מסתירה את העובדה שהיא מתכוונת להביא הנה צבא, כוחות אוויריים, כוחות יבשתיים, כוחות ימיים ואחת המטרות הראשיות שלה זה לנהל את המלחמה נגד ישראל – שאותה היא מצהירה שהיא מתכוונת להשמיד. אז ברור שזה שינוי, שינוי לנו, שינוי שגם מאיים על מדינות אחרות באזור, שינוי שלדעתי מאיים על העולם כולו. חשבתי שלאור המצב השתנה בבת אחת, ראוי שאבהיר לפוטין את החומרה בה אנחנו רואים את המצב ומה אנחנו מתכוונים לעשות בנידון".

"גם שופטים יחשפו את השיחות שלהם עם עיתונאים?"

נתניהו התייחס גם לפנייתו לבית המשפט העליון בבקשה לקיים דיון מורחב על חשיפת שיחותיו עם בעלי ישראל היום, שלדון אדלסון, והעורך לשעבר של העיתון, עמוס רגב. "אני מוכן למסור את מה שהם רוצים, אין לי מה להסתיר", אמר, "אבל איפה אתה נעצר? גם שופטים יחשפו את השיחות שלהם עם עיתונאים, גם עיתונאים יחשפו את השיחות שלהם עם פוליטיקאים וחברי כנסת? יש את הרעיון של פרטיות מצד אחד וחופש עיתונות מצד שני וגם כשרוצים לתקוף ראש ממשלה מסוים, אני לא יודע מי זה, כדאי לחשוב על העקרונות ששומרים על הדמוקרטיה שלנו, ולשמור עליהם".