בשתי קצוות הקשת הפוליטית לא נותרו אדישים להחלטת הביניים של בג"ץ לאפשר את מספר ההפגנות בפתח תקווה, תוך הגבלת מספר המפגינים ל-500 בלבד. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן אמר היום (חמישי) בגל"צ כי "ההחלטה לא מגנה על היועץ המשפטי לממשלה". מנגד, יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, טענה, בתכניתם של בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM, כי "המשטרה קיבלה סטירת לחי. צריך לחקור אותה על פתיחת החקירה נגד עו"ד אלדד יניב ומני נפתלי".



"זו לא החלטה סופית, אך אני סבור שהחלטת הביניים הזו לא מגנה על היועמ"ש", הצהיר ביטן, שהודיע כי "אנחנו נשקול את צעדנו". לדבריו, במסגרת זו "אנחנו לא רוצים לפגוע בזכות להפגין. אני אומר דבר פשוט - מה שקובע זה המידתיות והכמות. בית המשפט לא התייחס אלינו, כאילו אנו לא קיימים. אם אנחנו נבוא עם עוד 500, מה יעשו?". 



 


לטענתו, "אנחנו לא מתנגדים לזכות להפגין, אך המיקום והתדירות של ההפגנות בפתח תקווה לא סבירה. בניתי על זה שלא תהיה הפגנה. בית המשפט היה צריך להגן על אביחי מנדלבליט ועל החקירה. הוא לא איזן כראוי ולא הגן על מקבלי ההחלטות".

בתוך כך, גלאון ביקרה את המשטרה על רקע התנהלותה בסוגיה זו. "המשטרה לא עצרה את יניב ונפתלי כי מישהו מעביר לה הוראות פוליטיות, אבל היא שכחה שהיא הפכה לגיס של מושחתי הצמרת".

"ההפגנות החלו כביקורת על גרירת הרגליים של היועמ"ש. יש הלימה מלאה בין הדברים שאמרתי אז למה שאני אומרת היום. אני חושבת שהוא היה צריך להבהיר למשטרה, ואז הוא היה יוצא גדול, שאין לה שום סמכות לעצור אותם. הוא פגע בזכות הבסיסית בזה שהגן על עמדת הפרקליטות בבג"ץ. זה לא יכול לעבוד ככה".