מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, אל"מ במיל' עו"ד ליאור לוטן ביקש הערב (חמישי) מרה"מ בנימין נתניהו לסיים את תפקידו לאחר כשלוש שנים בהן ביצע אותו בהתנדבות מלאה. משפחתו של החייל החטוף הדר גודלדין, המוחזק בידי חמאס בעזה, הצהירה לאחר קבלת ההודעה על כך כי "אנחנו מרגישים שננטשנו על ידי הממשלה". בנוסף, משפחתו של אורון שאול, שנחטף אף הוא במהלך שירותו בצה"ל במבצע צוק איתן, ביקשה " למנות במהרה נציג אחר שיפעל להשגת פריצת הדרך המיוחלת למען השבתו של אורון".



לוטן אמר לאחר ההחלטה כי "ההיכרות המעמיקה עם משפחות השבויים והנעדרים והזכות לשרת את המשימה הגורלית עבורן - השבת בניהם הביתה, הותירו בי חותם עמוק ומחויבות תמידית אליהם". הוא הוסיף כי "בתפקידי גם נחשפתי לאכזריות ולציניות בה פועל החמאס בנושאי השבויים והנעדרים. לכן פעלנו להעלות את המודעות לכך בקהילה הבינ"ל. תודה לך על האמון שנתת בי, על הובלתך את הנושא ועל הזכות לשרת את המדינה והעם".

עו"ד ליאור לוטן. "ההיכרות עם משפחות הנעדרים הותירו בי חותם עמוק". צילום: גדי דגון
עו"ד ליאור לוטן. "ההיכרות עם משפחות הנעדרים הותירו בי חותם עמוק". צילום: גדי דגון


נתניהו, שהנחה את מזכירו הצבאי, תא"ל אליעזר טולדנו לרכז את הנושא בתקופה הקרובה, הודה ללוטן: "ביצעת את תפקידך במסירות, יצירתיות ובמקצועיות ראויה לציון וזאת תוך גילוי רגישות אנושית גבוהה. נמשיך לפעול בכל דרך על מנת להחזיר את השבויים, הנעדרים והחללים הביתה".

משפחת גולדין: "ההתפטרות - כתב אישום חמור נגד אוזלת היד של רה"מ"

משפחת גולדין התקשתה לקבל את ההתפטרות של לוטן. בהודעה ששחררה מטעמה נמסר כי "ההתפטרות של אל״ם במילואים (במיל׳) עו״ד ליאור לוטן, מתאם השבויים והנעדרים, היא כתב אישום חריף כנגד אוזלת היד של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן בעניין השבתם הביתה של אורון שאול והדר גולדין".

נתניהו. "הפגין אוזלת יד". צילום: יקי צימרמן
נתניהו. "הפגין אוזלת יד". צילום: יקי צימרמן


עוד נאמר כי "״אנו מבקשים להודות לליאור לוטן על העבודה המאומצת שביצע בהתנדבות בשלוש השנים האחרונות. בעקבות ההתפטרות של ליאור, אנחנו מרגישים שננטשנו על ידי הממשלה. כמו כן, התפטרותו לא מפתיעה, לאור דברים שהתרחשו בתקופה האחרונה. מאחורי המילים ׳הממשלה עושה הכל בכדי להשיב את הדר ואורון׳ ניצבת מציאות עגומה שבה לא נעשה דבר על מנת להחזיר את הבנים".

"אנו דורשים מנתניהו וליברמן למנות מחליף בדחיפות, ליישם את החלטות הקבינט כפי שהתקבלו בינואר האחרון וללחוץ את חמאס בכל דרך אפשרית ואפקטיבית בכדי להשיב את הבנים לישראל״.

זהבה שאול. "דורשים למנות נציג אחר במהרה". צילום: באסל עווידאת, פלאש 90
זהבה שאול. "דורשים למנות נציג אחר במהרה". צילום: באסל עווידאת, פלאש 90


בתוך כך, ממשפחת שאול נמסר: ״אנו מודים ללוטן על עבודתו למרות שלא נשאה פרי, ודורשים מממשלת ישראל למנות במהרה נציג אחר שיפעל להשגת פריצת הדרך המיוחלת למען השבתו של אורון. כל יום של עיכוב במינוי הקבע, יוכיח לנו שממשלת ישראל לא שמה את סוגיית השבת הבנים בראש סדר העדיפויות״.