ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (שני) כי ישראל לא תפנה יותר התנחלויות, את הדברים אמר ראש הממשלה במהלך כנס "אורות היובל" שנערך ביישוב ברקן שבשומרון, לרגל 50 שנה לשומרון. "לא ייעקרו עוד ישובים בארץ ישראל", אמר נתניהו בנאומו, והוסיף "אנחנו כאן כדי להישאר". בנוסף לכך אמר נתניהו כי הבנייה בהתנחלויות נמצאת בתנופה, וזאת לאחר תקופה קשה וטען כי "אין ממשלה שפעלה יותר למען ההתיישבות" מאשר הממשלה בראשותו.



נתניהו דיבר בנאומו על האפשרות של החזרת שטחים בהסדר מדיני. "אני אומר למנהיגים זרים: דמיינו שעל הפסגות הללו שחולשות על גוש דן, דמיינו שהיו פה כוחות האיסלאם הקיצוני, זה היה מסכן אותנו אבל זה היה גם מסכן אתכם, את כל שכננו, את האזור כולו, למעשה את המזרח התיכון כולו. משום שמגרעינים כאלה צומחת רעה, לאור כל מה שמתרחש סביבנו במזרח התיכון אפשר רק לדמיין את התוצאות אבל קודם כל עלינו על כביש שש, על שדה התעופה הבינלאומי בן גוריון ולכן איננו מוותרים, איננו מרכינים ראש, איננו מתקפלים, אנחנו שומרים על השומרון ול מי שמבקשים לעקור נטוע, אנחנו נעמיק שורש נבנה, נחזק וניישב", אמר.



ראש הממשלה אמר לפני כן כי "אנחנו פועלים למען התעשייה, והתעסוקה, והמים והתיירות וההסברה וגם במאבק בארגוני החרם למיניהם. אנחנו עושים זאת משתי סיבות, הסיבה הראשונה היא פשוטה, זוהי נחלת אבותינו, זוהי ארצנו. חזרנו לכאן כדי להישאר לתמיד. לא תהיה יותר עקירה של ישובים בארץ ישראל, לא יעקרו ישובים. אגב זה הוכח שזה לא עוזר לשלום, עקרנו ישובים מה קיבלנו? קיבלנו טילים. ובכן זה לא יהיה יותר. ויש סיבה שנייה שאנחנו מטפחים ושומרים על המקום הזה - כי הוא שומר עלינו. השומרון הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל. הוא מפתח לעתידנו עם המצוקים הגבוהים הללו".



ארדואן: "ישראל חותרת תחת פתרון שתי המדינות"



במקביל לכך, נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, עם נשיא טורקיה רג'פ טאיף ארדואן באנקרה, שם שוחחו השניים על מצב תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בנאום שנשא ארדואן לאחר הפגישה, הוא קרא לישראל "להפסיק לחתור תחת פתרון שתי המדינות". הנשיא הטורקי טען כי "הגעה להסדר בין הצדדים לא יהיה רק לטובת הפלסטינים אלא גם לטובת ישראל", והוסיף כי מדינה פלסטינית היא "האחריות ההיסטורית של הקהילה הבינלאומית".

כזכור, פגישת אבו מאזן-ארדואן באה על רקע המאמצים של הבית הלבן לחדש את המגעים בין ישראל לפלסטינים, וזאת לאחר שנציגיו של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלאט הגיעו לביקור במזרח התיכון ונפגשו עם מנהיגים רבים באזור, בהם גם נתניהו ואבו מאזן. במהלך הפגישות הציגו הצדדים אופטימיות ורצון לשתף פעולה, וזאת למרות הדיווחים על אווירת נכאים במוקטעה, והנתק ששורר בין שני הצדדים.