לאחר שבוע שכלל את פסיקת בג"ץ, והצבת פסל מזהב בדמותה של נשיאת בית המשפט העליון, קרוב ל-200 מפגינים הגיעו הערב (שבת), זה השבוע השני ברציפות, ומחו במשך כשעה וחצי מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור בשכונת רחביה בירושלים, בהם תושבי דרום תל אביב ופעילים מטעם ״החזית לשחרור דרום תל אביב״ ותנועת "אם תרצו".



הפגנה מול ביתה של מרים נאור

בעוד שמספר המפגינים לא עלה על זה שהגיע בשבוע שעבר, נוכחות יתר של אמצעי תקשורת הבהירה שאירועי שבוע האחרון עשו את שלהם. כמו כן, הגיע לתמוך במפגינים דב קלמנוביץ', המשנה לראש עיריית ירושלים מסיעת הבית היהודי המזוהה עם הפלג הימני בעירייה, שהשווה בדבריו בין ערביי ירושלים למסתננים.



במהלך הערב קראו המפגינים "ביזיון", "בג"ץ משקר את המדינה", "מדינה שלישית - ישראל חופשית", "מרים נאור להתעורר אזרחים שווים יותר", "צאי מהמרפסת תל אביב קורסת", "העם דורש חוק עוקף בג"ץ, "הכנסת מחוקקת מרים נאור מוחקת", "מרים נאור אותנו לא תשבור", "בגץ הורס את המדינה".



איתן תדמור, תושב דרום תל אביב ולשעבר פעיל "אם תרצו" גרר גלי תשואות בעקבות קריאות נגד ארגוני זכויות אדם שונים. ל"מעריב השבוע" אמר: "אנחנו לא הכתובת לכל מובטלי אפריקה, אין כל סיבה שנסבול את כל הצרות של אפריקה. לא חמאס ולא חיזבאללה אלא הם האיום הגדול ביותר על הדמוקרטיה הישראלית".



המפגינים מחוץ לבית נאור. "יש נתק בין ביהמ"ש העליון לעם". צילום: מעיין הרוני
המפגינים מחוץ לבית נאור. "יש נתק בין ביהמ"ש העליון לעם". צילום: מעיין הרוני



אלון שוורצר מ"אם תרצו" גרר גם הוא גל תשואות בקריאות כדוגמת "אנחנו בעד מדינה יהודית ודמוקרטית", "מרים עד שלא תצאי מהבית לא תביני מה אנחנו אומרים" וכן "עם ישראל לצאת מהבתים".



"הצעקה שלכם היא צעקה נכונה וצודקת", קרא קלמנוביץ'. "אתם צועקים כאב אמיתי, תושבי ירושלים כואבים יחד אתכם ובעיקר מצדיקים אתכם". בתגובה ל"מעריב" הוא הוסיף כי "גם בירושלים יש שוהים בלתי חוקיים, אני מדבר על ערבים פלסטינים שהם גם בלתי חוקיים בירושלים, והם כבר טרוריסטים. בתל אביב המסתננים עוד יגיעו למצב שלהם. היחס של בג"ץ זהה בשני המקרים. יש פה נתק בין בית המשפט העליון לעם. אני מתפלא שלא באו יותר ירושלמים".



ירדנה יוסף, תושבת שכונת התקווה בדרום תל אביב שהגיעה להפגין, אמרה: "פשוט נורא לחיות שם, אנחנו סובלים לא יכולים לצאת מהבית, והם מתרבים, הם יהיו יותר מאיתנו עוד מעט, רואים אותם עם כל הילדים שלהם. הם אומרים לנו דברים איומים כמו 'חבל שהנאצים לא גמרו אותכם'. אני מפחדת לצאת אחרי 20:00".



קורין גליל, שאסתר אימה נרצחה לפני 7 שנים על ידי מהגר מסודאן, דיברה גם היא וגררה גל מחיאות כפיים בעידוד. לדבריה של גלילי: "לפני שבע שנים לא היו כל כך הרבה במאבק הזה. המאבק הזה השתנה מאוד. ב-2010 היה שטף של מסתננים בתחנה המרכזית בשכונה בה אמא שלי הייתה גרה. זה היה ממש בהתחלה. אמי ירדה למכולת השכונתית ומסתנן סודני תקף ורצח אותה. עוד שנה הרוצח יוצא לחופשי ואני צריכה להישאר עם הסבל הכאב הזה לכל החיים, לא מרים נאור ולא חולדאי ולא ביבי ראש הממשלה".



היא הוסיפה: "אני הקורבן ותושבי דרום תל אביב שכל איכות החיים שלהם נגמרה לגמרי. אני תקווה שיתחיל פה תהליך שיפתור את העוול הזה, שהמדינה תיקח אחריות על העוול הזה. הם נטל על השכונות אבל אני בטוחה שגם להם יהיה יותר טוב במדינות שלהם באפריקה". יצוין שהאישה שהציגה את גלילי בטרם דיברה, אמרה שאימה נרצחה על ידי אריתראי, וכאשר תיקנו אותה, אמרה "מה זה משנה, כולם חראות".