ירון בן נון, אחד הפעילים המרכזיים של "הליכודניקים החדשים", הודיע בסוף השבוע כי הוא משעה את עצמו מפעילות בקבוצה. זאת, לאחר שנחשף כי בשיחה עם אדם שטען שהוא מבקש להתפקד לליכוד, אמר לו בן נון כי מצדו הוא יכול להצביע בבחירות הכלליות גם לחד"ש או לרשימה המשותפת.



בן נון, שהשתתף בהפגנות בפתח תקווה במחאה על התמשכות החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והרבה לאחרונה להתראיין כאחד הפעילים הבולטים של "הליכודניקים החדשים", העלה בפוסט שפרסם בסוף השבוע צילומי מסך של שיחה פרטית שקיים לפני כשנה עם "אדם פיקטיבי", ששקל להתפקד לליכוד.



"בשיחה האדם הזה אומר לי שהוא שוקל להתפקד לליכוד, אבל לא מרגיש נוח להתפקד למפלגה שהיא 'אבות הכיבוש' ושבדעות המדיניות שלו הוא 'שמאלה ממרצ'", כתב בן נון. "התשובה שעניתי לו הייתה שיצביע בבחירות הכלליות למי שהוא רוצה, ושמצדי זה יכול להיות חד"ש או הרשימה המשותפת".



תוכן הצ’ט נחשף על ידי עופר בינשטוק, פעיל ליכוד העורך תחקיר על פעילות "הליכודניקים החדשים", והופץ ברשתות החברתיות.



"אין סיבה שמישהו שעמדותיו שמאלה ממרצ יתפקד לליכוד", הבהיר בן נון בתגובה לאחר שהודה שהדברים לא היו צריכים להיאמר. "אומר את זה באופן ברור: אם מישהו מכל אותם שפקדתי אינו מזדהה עם חוקת הליכוד, אני מבקש ממנו כאן ועכשיו לבטל את ההתפקדות שלו ולהתפקד למפלגה שהוא מזדהה עם ערכיה”.




הפגנת הליכוד בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני
הפגנת הליכוד בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני




"לא הייתי מתבטא כך היום"




בן נון התנצל על האמירה שלו, שלדבריו נאמרה לפני כמעט שנה, והדגיש: "לא הייתי מתבטא כך היום וגם לא אתבטא כך בעתיד, פשוט מכיוון שאני לא מאמין בדרך הזו. גם אם בהתחלה חשבתי שאין עם זה בעיה, היום אני כבר ממש לא חושב שזאת פרקטיקה ראויה ושולל אותה מכל וכל. בכל מקרה", הוסיף בן נון, "החלטתי להשעות כרגע את פעילותי ב"ליכודניקים החדשים" עד שיסתיים הבירור שהמטה שלנו מבצע בעניין”.



נגד בן נון וקבוצה של כ־30 מפעילי "הליכודניקים החדשים" שהתפקדו לליכוד הוגשו עתירות לבית הדין של המפלגה בדרישה לבטל את חברותם. לדברי העותרים, חברי ההתארגנות מבקשים להפיל את שלטון הליכוד ונתניהו, בין היתר בשל השתתפותם בהפגנות בפתח תקווה".



בתוך כך, מגבירים חברי המטה נגד "הליכודניקים החדשים" את הלחץ על שרים וחברי כנסת בליכוד, שהביעו תמיכה ב"ליכודניקים החדשים" או טרם התנערו מהם, בהם צחי הנגבי, יהודה גליק, גילה גמליאל, בני בגין ויובל שטייניץ. במטה נגד "הליכודניקים החדשים" מזהירים כי לא יתמכו בפריימריז הבאים במי שלא יתנער מההתארגנות החדשה.