"שנת הלימודים נפתחה כסדרה, שני מיליון תלמידים חזרו למעגל הלימודים, ויש זינוק במדעים ומתמטיקה. אני מקווה שבהידברות נכונה נוכל למנוע את השביתה המתוכננת, אנחנו פותחים שנה בצורה מאוד רגועה. אני לא יכול להבטיח כי צריך שניים לטנגו. פעם בחמש שנים נעשה מו"מ על השכר, ושנינו מעוניינים להעלות את השכר של המורים הראשונים. המשכורת נמוכה מדי, ואנחנו יודעים שאיכות הלימודים נקבעת על ידי איכות המורים".
"בשנים האחרונות אנחנו עושים שורה של צעדים שמהווים הקלה דרמטית לכיס של ההורים, השנה נכנסים צהרונים מסובסדים, שבמצב סוציו-אקונומי נמוך ישלמו רק 50 ש"ח בחודש, לא הגענו לחינם מלא, עוד לא. אני מבין ושותף באמצעות סבסוד לצהרונים מהכיס הפרטי של החופש הגדול. אני לא יכול באמצע שנת תקציב להביא תקציב, הקפדתי לא להעלות את תשלומי ההורים, לכן אני לא מקבל שיש תנועה לכיוון השני".
לגבי החופשות הוסיף: "אנחנו בדיאלוג רציף עם ארגוני המורים, ואני מתחייב שלא נפגע במורים בשום אופן. אנחנו צריכים מאות מיליוני שקלים כדי שיהיה אפקט, ואני אופטימי. היעד יהיה שיתווספו עוד חמישה-עשרה ימים, מקומות כמו איסרו חג, החגים באמצע שנת הלימודים. יש חופשות מאוד ארוכות, כמו פסח, שיוצרים בעיה מאוד קשה כי ההורים צריכים ללכת לעבוד.
"לך תגור שבוע או יום אחד יחד איתם. גם להם יש זכויות. אנחנו לא לשכת העבודה של אפריקה, מדובר על מהגרי עבודה, שאין לנו מחויבות על פי החוק הבינלאומי, ומצאנו פיתרון שבג"ץ פסל. השאלה היא מהו הביטוי הסכמה. כפייה זה לאזוק ולהעביר אותם בכפייה למדינות אחרות. העניין הוא שזה מקובל על המדינה השלישית, כי אמרו להם 'רוצה אני', אז זה בסדר. בג"ץ אמר שזה לא מספיק טוב. אני חושב שהפסיקה לא היתה נכונה, אני מכבד את זה. עכשיו או שנחזור למדינה השלישית או לחוקק חוק. אין דבר כזה חוק עוקף בג"ץ. הריבון שקובע ומחוקק הוא הכנסת".
"זוהי זכותו, הוא לא עובר על חוקי המשחק הדמוקרטיים, זכותו לערוך הצהרות כאלו והכל. אני לא מתכוון לתת עכשיו ציונים לראש הממשלה לנאום כזה או אחר. זה לא בלתי לגיטימי, זה משרת את מטרותיו".