יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ממשיך לצבור תמיכה לקראת ועידת המפלגה שתתקיים ב-14 בספטמבר, שבה יבקש לאשר את השינויים שהוא מבקש להכניס בחוקת המפלגה כדי להגביר את אחיזתו בה. לאחר שיו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, ח"כ איתן כבל וח"כ עמר בר לב פרסמו הודעות תמיכה וקראו לתמוך בהצעותיו של גבאי הצטרף היום (רביעי) לקריאה גם ח"כ מיקי רוזנטל.



בהודעה שפרסם היום אמר ח"כ רוזנטל כי "המטרה המרכזית שלנו כעת היא ניצחון בבחירות. ההצעות של יו״ר המפלגה משרתות מטרה זו. יש לי השגות על חלק מהשינויים שמבקש גבאי לבצע בחוקת המפלגה אבל אני מאמין בקו שמבקש גבאי להוביל וסבור כי עלינו לאפשר לו להנהיג את המפלגה לניצחון. כל זאת כמובן, בשיתוף פעולה עם חברי הסיעה ולאור הבסיס הדמוקרטי האיתן של מפלגת העבודה".



הוא הוסיף כי "זה לא סוד שחלק מהשינויים עשויים לאיים על מקומם של מועמדים וחברי כנסת מכהנים - גם אני בניהם, אך המטרה שעומדת לנגד עיננו ללא ספק מהותית יותר".


אבי גבאי. התמיכה בו במפלגה גדלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אבי גבאי. התמיכה בו במפלגה גדלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


כזכור, לפני כשבועיים וחצי מזכירות לשכת מפלגת העבודה אישרה להביא את תכניותיו של יו"ר המפלגה אבי גבאי, לחיזוק סמכויותיו, בפני ועידת המפלגה שתתכנס במהלך החודש. גבאי ויתר על דרישתו לבטל את השריון האוטומטי של מזכ"ל המפלגה ברשימה לכנסת, אולם נקבע כי המזכ"ל ישוריין במקום ה-11 ולא במקום השביעי.

על פי ההצעה המקורית של גבאי, ועדה במפלגה הייתה אמורה לקבוע באיזה מקום ישוריין מזכ"ל המפלגה, אך בשל ההתנגדות שעוררה ההצעה ויתר גבאי על דרישתו. עם זאת, כאמור, הוחלט שהשריון למזכ"ל יהיה בראשית העשירייה השנייה ולא במקום השביעי. למעט סעיף זה, אושרו למעשה כל שאר דרישותיו של גבאי לסמכויות בנושא שריון ארבעה מועמדים ברשימה לכנסת, מינוי שרים מקצועיים בממשלה, מינוי יו"ר הסיעה, ראשי וחברי ועדות בכנסת וכן ניהול תקציב המפלגה.

בהצעה שאושרה נאמר כי "רשימת המועמדים לכנסת היא נכס מרכזי בפניית המפלגה לציבור הבוחרים. רשימת המועמדים שתציג המפלגה חייבת להיות חזקה ואיכותית אשר תגדיל את סיכויי המפלגה למשוך אליה כוחות וקהלים נוספים. במסגרת בניית הרשימה יש לייצר את היכולת לגייס לשורות המפלגה חברים חדשים, אשר יחזקו את מעמדה הציבורי של המפלגה וירחיבו את קהליה".