אייבי בנימין, ממובילי מחאת פתח תקווה, התייחס בראיון בחדשות 2 לתביעת דיבה שבנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר, הגיש נגדו. התביעה הוגשה בעקבות פוסט שכתב בנימין, בו הוא טען כי נתניהו הבן מעורב בפרשת "מסמכי פנמה". בראיון, הוא טען כי הציע לעורך דינם של משפחת נתניהו, יוסי כהן, נוסח התנצלות, אך הוא נתבע מתוך ניסיון להשתיקו. 


"הפוסט נכתב באוגוסט בשנה שעברה, על סמך פרסומים שהיו בפברואר", סיפר, "הגשתי לבג"ץ מכתב ובו ביקשתי לחקור את פרשת 3000, ואז פתאום קיבלתי מכתב מעו”ד יוסי כהן לגבי הפוסט הזה". הוא הוסיף: "חזרתי לעורך הדין כהן ואמרתי יכול להיות שאתה צודק". הוא המשיך: "שלחתי ליוסי כהן נוסח לפרסום בפייסבוק שיהיה מקובל עליו. לא היתה לי בעיה לפרסם התנצלות ופתאום ראיתי שאני נתבע". לטענתו, הוא עדיין לא ראה ולא קיבל את כתב התביעה.

"לא התכוונתי להשוות לנאצים"

כשנשאל מדוע בחרו לתבוע דווקא אותו, ענה הפעיל כי הוא סומן "בשל פוסט אחר, בו הדביק את ראשו של ראש הממשלה לתמונה של הרמן גרינג, השר האחראי על חיל האוויר בגרמניה הנאצית, שנשפט במסגרת משפטי נירנברג על מעורבותו בפשעי מלחמה". בית המשפט גזר עליו דין מוות, אך גרינג הספיק להתאבד לפני שבוצע גזר הדין". הוא הסביר: "לא ידעתי מי האיש שמופיע בתמונה ולא התכוונתי להשוות בין נתניהו לבין הנאצים".

בנימין טען כי סומן מאז הגשת הבג"ץ במטרה לחקור את ראש הממשלה. "לפני שבועיים שמתי תמונה של נתניהו יושב על ספסל הנאשמים", ציין, "בפוסט לא ייחסתי לו שום דבר שקשור לנאצים".

לאחר מכן הסביר בנימין מדוע הוא שונה מיגאל סרנה, עיתונאי שנתבע גם הוא על ידי משפחת נתניהו לאחר שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו סיפור ללא ראיות, ונמצא חייב לשלם להם 100 אלף שקל. "יגאל סרנה עמד מאחורי הדברים שלו, אני לא עיתונאי, אני כותב דברים בפייסבוק. מה שקורה כאן זה תביעת השתקה גרידא שנועדה להוריד אותי מהבג”ץ".

לסיום, בנימין התנצל בפני יאיר נתניהו אך חזר על הצורך, לדעתו, לחקור את נתניהו במסגרת פרשת הצוללות.