המיליארדר הבריטי־יהודי לן בלווטניק, שמסר עדות בפרשת המתנות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחוקרי להב 433, שכר את שירותיו של היועץ המשפטי לממשלה הקודם, עו”ד יהודה וינשטיין.



ל”מעריב־השבוע” נודע כי וינשטיין טס בימים האחרונים ללונדון, שם נועד עם בלווטניק. ככל הידוע, אין לבלווטניק ממה לחשוש בחקירת ראש הממשלה. הוא לא חשוד בדבר, לא נחקר באזהרה וככל הידוע לא העניק לראש הממשלה מתנות כלשהן או ציפה לתמורה כלשהי. עם זאת החליט בלווטניק, שהוא גם בעל השליטה בערוץ 10, לשמוע חוות דעת משפטית של מי שהיה בעבר אחד מגדולי עורכי הדין של הצווארון הלבן בישראל, ולאחר מכן ראש התביעה הכללית, עו”ד וינשטיין.



לן בלווטניק. צילום: יח"צ
לן בלווטניק. צילום: יח"צ



נתניהו הפעיל לחץ לביצוע העסקה



במוקד החקירה נמצאת כעת עסקת רכישת המניות של ערוץ 10 בידי בלווטניק. אחד מבעלי המניות שמכרו לבלווטניק היה המיליארדר ארנון מילצ’ן, שנחקר באזהרה בלונדון בימים האחרונים. כפי שפורסם ב”מעריב־סופהשבוע” ביום שישי, החשד הוא כי נתניהו הפעיל מכבש לחצים על בלווטניק כדי שירכוש את המניות. בעקיפין, הרכישה הועילה לאינטרסים הכספיים של מילצ’ן, שהיה “תקוע” עם ההשקעה הכושלת בערוץ וכך הצליח להציל חלק מסוים מכספו. על פי פרסום של משה נוסבאום בערוץ 2 אתמול, ההצעה הנוספת על הערוץ שנמסרה מקבוצה שבראשה עמד הפרסומאי אילן שילוח, הייתה קטנה בהרבה מהצעתו של בלווטניק.



ל”מעריב־השבוע” נודע כי באותם ימים שבהם שהה בלווטניק בישראל ונועד עם נתניהו, שהפעיל עליו לחץ לרכוש את הערוץ, הפעיל ראש הממשלה לחץ טלפוני כבד גם על המיליארדר כדי שיבצע את העסקה. “ביום מסוים ביבי התקשר לבלווטניק שבע או שמונה פעמים וממש הטריף אותו על הרכישה הזו”, אמר באותם ימים אחד ממקורבי בלווטניק. גם על פי המידע שהגיע למשטרה, הלחץ שהפעיל ראש הממשלה על בלווטניק היה מסיבי, עד שהתרצה.



המיליארדר ארנון מילצ’ן חיזק בחקירתו האחרונה את הפרטים והראיות שנאספו עד כה, בדבר ההיקף והשיטתיות של אספקת טובות ההנאה והמתנות על ידו לבני הזוג נתניהו. מילצ’ן אכן נחקר באזהרה, אך ל”מעריב־השבוע” נודע כי ראש יחא”ה תת־ניצב כורש בר נור וראש אח”מ במשטרה ניצב מני יצחקי הבהירו לו כי לא ימצו איתו את הדין. ההערכה היא כי מעמדו של מילצ’ן יהיה דומה למעמדו של מני נפתלי, שקיבל הבטחה לאי הפללה עצמית בעקבות שיתוף הפעולה שלו עם המשטרה בתיק מעונות ראש הממשלה. זו הסיבה שמילצ’ן, על פי מקורביו, אינו בלחץ ושומר על מצב רוח רגוע גם בעקבות החקירה באזהרה.



הסיפור המלא מחר ב״מעריב־סופהשבוע"