מפלגת "זהות", בראשותו של חבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד משה פייגלין, תקיים בשבוע הבא את השלב הראשון בפריימריז, שבמסגרתם יבחרו חברי המפלגה 15 מועמדים שיעברו לשלב ב’, שבו כל אזרחי ישראל יוכלו להצביע עבורם ברשימה בפריימריז פתוחים. בכך תהיה מפלגת זהות למפלגה הראשונה בישראל שעוברת לשיטה של פריימריז פתוחים. בתהליך נפרד תתקיים הצבעה בקרב חברי זהות בחו"ל, שיבחרו את נציגי יהדות התפוצות לרשימה.



גם כאן תרשום מפלגתו של פייגלין תקדים, כשתאפשר לראשונה בתולדות המדינה ליהודי התפוצות שאינם אזרחי ישראל לבחור נציגים מטעמם לכנסת. על פי חוקת המפלגה, בכל עשירייה ישוריין מקום אחד ליהודי התפוצות. ברשימת המתמודדים בשבוע הבא נמצא אילן שגיא, אביו של ארז שגיא ז"ל, שנפל בהתקפת המחבלים על עמדת השמירה בנחל עוז במהלך מבצע צוק איתן. כזכור, התעמת שגיא לפני מספר חודשים בישיבה של הוועדה לביקורת המדינה עם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, וקרא לעברו "שקרן". בישיבה נכח גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.



לא נבחר למקום ריאלי בליכוד, פרש 



עוד במתמודדים - גלעד אלפר, כלכלן וחבר בצוות המייעץ לשר האוצר משה כחלון; ליבי מולד, חברת התנועה הליברלית החדשה, הנושאת את תיק החינוך במפלגה; ד"ר רפאל מינס, מרצה לפיזיקה; ישי פליישר, דובר היישוב היהודי בחברון; וד"ר ניצה כהנא, אם לעשרה ועמיתת מחקר בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית.



משה פייגלין כיהן בכנסת ה־19 מטעם סיעת הליכוד. בסוף שנות ה־90 הוא ייסד את תנועת "זו ארצנו", שנאבקה בהסכמי אוסלו ואחר כך עמד בראש חטיבת "מנהיגות יהודית" בליכוד. לאחר שלא נבחר למקום ריאלי ברשימת הליכוד לבחירות לכנסת ה־20 הודיע פייגלין על פרישתו ועל הקמת מפלגה בשם "זהות - תנועה ישראלית יהודית".