"אני רצה להבהיר: המערכה הבאה בלבנון תהיה שונה מכל מה שהכרנו", כך אמר היום (שני) שר החינוך נפתלי בנט בכנס הבינלאומי ה-17 ללוחמה בטרור במרכז הבינתחומי בהרצליה, "לבנון שווה חיזבאללה. חיזבאללה שווה לבנון. ירי טילים על מדינת ישראל יהיה הכרזת מלחמה של מדינת לבנון על ישראל. יידע זאת כל ראש ממשלה לבנוני, יידע זאת נסראללה".




עוד אמר בנט: "מדינת ישראל צריכה לעבור ממדיניות ניתוק מגע למדיניות של חיכוך יזום. כשאתה מנתק מגע מהאויב אתה מאבד שליטה ומאפשר לו להתעצם. כך היה בלבנון. כשאני הייתי שם בשנות ה-90, חיזבאללה היה גוף קטן ומוחלש. נלחמנו בהם, זה עלה לנו במחיר חיי אדם, אבל לא נתנו להם להתעצם".



נשיא איראן רוחאני. צילום: רויטרס
נשיא איראן רוחאני. צילום: רויטרס



"כשיצאנו מלבנון ניתקנו מגע מחיזבאללה, ומה קיבלנו? ארגון עם עשרות אלפי רקטות ב-2006", המשיך, "ב-2017 יש להם כבר 130,000 רקטות. לעומת זאת, ביהודה ושומרון בשנת 2002 יצרנו מגע במבצע חומת מגן, הכרענו את חמאס וארגוני הטרור ומאז אנחנו בחיכוך מתמיד על אש קטנה. אין להם שום אפשרות לצמוח כי לא ניתן להם. אנחנו בשטח".




שר החינוך הדגיש בדבריו את גדול האיום מטהרן: ״אסור שהפעילות הקונבנציונלית של איראן תסיט את עינינו מהאיום הגרעיני. איראן גרעינית היא סכנה קיומית למדינת ישראל. פגיעה של טיל גרעיני איראני בישראל זו השמדה. לעומת זאת, פגיעה ישראלית באיראן זו פגיעה קשה אבל לא השמדה של איראן. אנחנו לא יכולים להשלים עם מצב כזה ולא נשלים עם מצב כזה".



בנוגע למעורבות האיראנית בסוריה אמר בנט כי ״איראן עלולה לגלות שסוריה היא הוויאטנם שלה. אסטרטגיית ההתבססות של איראן בסוריה יכולה להפוך בקלות להתבוססות".