בית הדין של הליכוד יתכנס ביום חמישי הקרוב, לראשונה מאז החל הקמפיין בליכוד נגד "הליכודניקים החדשים"’ שנחשף במעריב סופשבוע, כדי לדון בעתירות להרחיק משורות המפלגה 15 מתפקדים, מרביתם מזוהים עם "הליכודניקים החדשים". למרות זאת הערב (שני) זכו חברי הקבוצה לעידוד מרשים מהשר צחי הנגבי.



בטקס הרמת כוסית לרגל ראש השנה שארגנו הליכודניקים החדשים בפאב בתל אביב אמר הנגבי לצעירים שהתכנסו במקום: "ככה מתחילות מהפכות. עשיתי כמה מהפכות בחיים בקמפוסים בימית. זה מתחיל באנשים צעירים שכל מה שמניע אותם זה אנרגיה מוטיבציה ונכונות לתת. אחרי הרבה שנים בליכוד אני רואה עוד קבוצה אידיאליסטית כמו המתיישבים. אני מודה על כך שהכנסתם את הממד הזה לליכוד - לכן אף אחד לא יוכל לעצור אתכם".



עוד אמר הנגבי כי "יש כוחות שקשה להם להבין עד כמה מה שאתם עושים הוא מבורך. בסוף הם יבינו. הניסיונות למנוע מאנשים להתפקד הם בלתי חוקיים. אין הצדקה להקפיא התפקדות באינטנרנט, אני אתגייס שאפילו אדם אחד שהתפקד לא תמנע ממנו הזכות לבחור". דברי תמיכה השמיעו גם ח"כ יהודה גליק וחברת הכנסת שרן השכל.



האירוע של הליכודניקים החדשים. צילום: סעדיה גורדצקי



חבר הכנסת גליק אמר כי "הצטרפתי לליכוד כי רציתי להיות בתנועה שהיא מכילה אנשים שלא נראים אותו הדבר כי לשבת ולשמוע אנשים שנראים בדיוק כמוני יכולתי להישאר בבית. במשך שנים הגענו לכנסים של הליכוד ושאלנו את עצמנו איך נביא תל אביבים צעירים לתוך הליכוד וכשסוף סוף הם באים מתעצבנים עליהם? מה שחשוב זה המשתלבים - שאכפת להם מה קורה ויש להם מה לומר ולא כי הם משוכנעים שכל האמת אצלם ומן הצד השני הם לא נרתעים מלומר את דעתם ולהביע ביקורת".



כאמור בית הדין של הליכוד יתכנס לדון בעתירות לסלק 15 פעילים, מרביתם מזוהים עם הליכודניקים החדשים, משורות המפלגה. הסיבה לעתירה היא העובדה שהשתתפו בהפגנות "נגד השחיתות" שארגנו מני נפתלי ואלדד יניב בפתח תקווה.



את העתירות הגיש אלידור כהן, חבר ליכוד מסניף ערד, המוביל את מטה הפעולה נגד "הליכודניקים החדשים" והצטרפו אליו עוד 10 עותרים. העתירות הוגשו בין היתר נגד ליאור מאירי וירון בן נון, מהפעילים הבולטים בקבוצה שבליכוד חושדים כי הם בעלי אג’נדה שמאלנית המבקשים להשתלט השתלטות עוינת על המפלגה. עם זאת העתירה היא לא נגד היותם חברים ב"ליכודניקים החדשים", התארגנות שכלל לא מוזכרת בעתירה, אלא על כך שנטלו חלק בהפגנות בפתח תקווה.



“ידוע לכל כי השמאל נוקט פעולות מגוונות כדי להפיל את ממשלת הליכוד. אחת הפעולות החמורות שמתבצעת בחודשים האחרונים על ידי השמאל היא הפעלת לחץ כבד על היועץ המשפטי לממשלה כדי שזה יביא להדחתו של ראש הממשלה באמצעות מערכת אכיפת החוק", נאמר בעתירה.




לדברי העותרים "ההפגנות מול ביתו של היועמ"ש בפתח תקווה במוצאי השבתות אינן ספונטניות. הן מהוות נדבך מרכזי במהלך שנועד להפיל את ראש הממשלה מטעם הליכוד ואת ממשלת הליכוד. את ההפגנות יזמו ומובילים פעילי ארגוני שמאל קיצוני ופוליטיקאים מהשמאל, בעיקר ממפלגת העבודה וממרצ".

העותרים אומרים עוד כי "אין כאן מקום לטענות אל נאיביות ותמימות. מדובר בהפגנות פוליטיות בוטות שמטרתן אחת: הפלת שלטון הליכוד". לדבריהם "מאחר והמהלך החמור הוא פוליטי לחלוטין ומובל על ידי אישים פוליטיים מובהקים הרי שאנשים אלה מסייעים ליריבי הליכוד בפועלם להפיל את ממשלת הליכוד", ועל כן מתבקש בית הדין להרחיקם משורות המפלגה.

אחד הנתבעים, ירון בן נון, הקדים תרופה למכה והודיע אתמול בפוסט בפייסבוק כי הוא מבטל מיוזמתו את התפקדותו לליכוד. “מבחינתי לעמוד עכשיו למשפט ולהיכנס לתהליך שבו אצא מגדרי בכדי לשכנע בית דין פנימי שאני ראוי להיות חבר בליכוד, מפלגה שכמות החברים בה שהואשמו בפלילים, במרמה, בהפרת אמונים, בלקיחת שוחד ולא הודחו מעולם עולה על כל דמיון, זאת לא יכולה להיותו הבחירה שלי כרגע".

בן נון גם השעה את עצמו מחברות בקבוצת "הליכודניקים החדשים" לאחר שנחשפה שיחת צ’’אט שבה אמר לאדם שהציג עצמו כמי שמבקש להתפקד לליכוד כי מבחינתו הוא יכול להצביע לכנסת גם לרשימה המשותפת.

לעתירות צורפו תמונות, קטעי וידיאו, פוסטים וציוצים של אותם פעילים. היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, יביע בדיון, שיתקיים ב"מצודת זאב" בתל אביב, את עמדת המפלגה לפיה השתתפות בהפגנות כמוה כניסיון לפגוע בליכוד וכי למפלגה זכות להתגונן. עורכת דין מישל נגר תייצג בדיון את המשיבים שיטענו כי השתתפו בהפגנות נגד השחיתות, נושא שהליכוד מחויב לו, ולא נגד היועמ"ש, אולם עד כה תשובתם בכתב טרם נמסרה לבית הדין. הדיון בעתירות יתקיים בפני הרכב של שלושה שופטים: עו"ד יאיר לחן, עו"ד יעקב מצא ועו"ד עמנואל ויזר.