בעקבות נסיעתו של ראש הממשלה ליבשת אמריקה, השר ישראל כץ, שר התחבורה וענייני מודיעין התייחס היום (שלישי) אצל ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה  ב-103FM להסכם הגרעין עם איראן, ביקור ראש הממשלה באמריקה הלטינית ועתידו הפוליטי לאחר עידן נתניהו: "הסוגיה המרכזית של ראש הממשלה בביקור הצפוי בארצות הברית היא לדרוש להקפיא או לשנות את הסכם הגרעין עם איראן". 


לדבריו, "הלקח מהמתרחש בקוריאה הצפונית הוא ברור, הידברות ופשרות עם דיקטטורות שפועלות להשגת יכולת גרעינית לחציית סף ושינוי כללי המשחק אינה עובדת. במידה ולאיראן יהיה נשק גרעיני אנחנו נמצא את עצמו במצב של מזרח תיכון גרעיני, הנשק עלול להגיע לארגוני טרור כמו חיזבאללה. זה הזמן של ראש הממשלה לדרוש מארצות הברית לשנות את הסכם הגרעין ולהכריז שלא יהיה לאיראן לעולם נשק גרעיני".

טראמפ ונתניהו. צילום: רויטרס
טראמפ ונתניהו. צילום: רויטרס

 
משעל התייחס לדבריו: "אם הנשיא האמריקאי יבטל את ההסכם עם איראן הוא עלול לדחוף אותה לזרז את הקמת הנשק הגרעיני". "ממש לא", השיב לו השר: "הסכם הגרעין כיום מאפשר לאיראן לעמוד בהסכם וליצור נשק גרעיני בעתיד. לכן המסקנה היא שחייבים לקטוע דבר כזה לפני שהוא מגיע לבשלות כמו בקוריאה הצפונית. עם דיקטטורות אתה לא יכול לעשות הסכמים, הנשיא טראמפ שוקל בכל מקרה את האופציה לבטל את ההסכם, עמדתו של הנשיא כעמדתנו, ראש הממשלה צריך להעלות את הדברים בצורה ברורה בפגישתו עם הנשיא ולפעול לצעדים בנושא. ארצות הברית היא המעצמה המובילה וכשהיא מבצעת סנקציות העולם מגיב לה. שינינו את סדר העדיפות של מערכת הביטחון בידיעה שצריך להחזיר את איראן לראש סדר העדיפויות. הנשיא אסד פועל בימים אלה לחתום על הסכם עם איראן בדומה להסכם שנחתם עם רוסיה, מדובר על עשרות אלפי אנשים שמאיימים על ישראל". 
 
עוד הוסיף: "ישראל הציבה קווים אדומים, הראשון למנוע אספקת נשק מדויק לאיראן דרך חיזבאללה, השני מניעת התבססות של חזית ג'יהאד מול רמת הגולן ואף ראש הממשלה הבהיר שהוא לא יאפשר התבססות צבאית בסוריה. ישראל היא המדינה החזקה באזור ולא צריך להמעיט בכוחנו. בכדי להוביל מהלך כולל שיעצור גם את הגרעין יש לעבוד בשיתוף פעולה עם ארצות הברית".
 
על המעשים שביצע שר התחבורה השנה סיפר: "ביטחון טוב יכול לאפשר גם תחבורה טובה. הביטחון הוא הבסיס של המדינה הזו. יש לנו מדינה במצב טוב ביחס להרבה מקומות אחרים בעולם". על הליכודניקים החדשים והרצון להחזיר את הליכוד לקו ממלכתי אמר: "כל התפקדות כפולה צריכה להסתלק מיד מכל המפלגות, זו עבירה על החוק. אני נותרתי בקו הממלכתי, כך גדלתי וכך נולדתי, שמעתי בצעירותי את בגין ומיד הצטרפתי לליכוד וגם השיקולים שלי הם ממלכתיים".
 
שר התחבורה התייחס גם לעתידו הפוליטי: "אני מתכוון בסוף לרוץ לראשות הממשלה כשנתניהו יסיים את תפקידו, אני מאמין שאני יכול להיבחר ולקבל את אמון הציבור. אני עושה את עבודתי כשר בצורה הטובה ביותר. אני מסתכל על עצמי, על מעשיי וראייתי הביטחונית והמדינית וחושב שאני מתאים לתפקיד. כל מי שרוצה להיות ראש הממשלה צריך לשכנע את הציבור ואת אנשי הליכוד שזהו מקומו, אני מאמין שאני אוכל לשכנע".
 
עריכה: איתמר זיגלמן