הפלסטינים ממשיכים לפעול בזירה הבינלאומית נגד ישראל. ארגון התיירות הבינלאומי של האו"ם, UNWTO, צפוי להצביע מחר על בקשת הרשות הפלסטינית להצטרף לארגון, וזאת למרות התנגדות ישראל לבקשה ולחצים מצד ארצות הברית על הפלסטינים למשוך אותה. משרד החוץ טען נגד הבקשה הפלסטינית שמכיוון שהרשות אינה מדינה, אין היא יכולה להיכלל בין החברות, אך מקורות יודעי דבר העריכו בשיחה עם "מעריב אונליין" כי ישראל צפויה להפסיד , ובקשת הרשות להתקבל לארגון תתקבל.



הצלחת הבקשה הפלסטינית להצטרף לארגון, אם תתקבל, תצטרף לנתונים המעודדים בנוגע לתיירות הפלסטינית, שהופיעו בדוח שהוציא הארגון. על פי הדוח, שיצא בחודש ספטמבר, הרשות הפלסטינית זכתה במקום הראשון בצמיחת התיירות אליה, וזאת לאחר עליה של 57.8% במספר התיירים שביקרו בה בתקופה הנמדדת. גם בישראל נרשמה צמיחה משמעותית, 25.1%.



המהלך להצטרף לארגון הוא חלק מהמהלכים שמבצעים הפלסטינים בזירה הבינלאומית, במטרה לקבל הכרה למעמדם כמדינה. בשנת 2011 הצטרפה לארגון התרבות הבינלאומי, אונסק"ו, ושם פועלת רבות נגד ישראל, ואף העבירה במסגרת הארגון החלטות שמתכחשות לקשר שבין ישראל לירושלים ולהר הבית. כמו כן אמר סגן יו"ר הרשות, מחמוד אל עאלול כי לאחר שייצטרפו לארגון התיירות צפויים הפלסטינים להחיות את מאמציהם להצטרף לבית הדין הבינלאומי בהאג, ושם לפעול נגד ישראל בנושאי הבנייה בהתנחלויות.