די כצפוי, "התוכנית החוקתית" של איילת שקד ונפתלי בנט, שהוצגה הערב (חמישי) גרמה לסערה במערכת הפוליטית. בימין מברכים על המהלך ובשמאל מתנגדים, אולם נראה שהתגובה הכי מעניינת היא של מפלגת כולנו, שלעומד בראשה, שר האוצר משה כחלון, יש זכות וטו בכל הקשור ליוזמות חקיקה הנוגעות לבית המשפט העליון. 



בכולנו לא הביעו עמדה ברורה לגבי הצעת החוק. גורם במפלגה מסר למעריב אונליין: "אנחנו לומדים את הנושא. מדובר בחוק מאוד ממוקד ולכן אנחנו צריכים להבין את השלכותיו".



בימין, כאמור, תומכים בהצעה, בעיקר במפלגתם של שני השרים, הבית היהודי. סגן שר הביטחון אלי בן דהן, אמר כי "פסקי הדין האחרונים מוכיחים מעל לכל ספק שבג"ץ פועל לשנות את צביון המדינה היהודית ויש להגביל אותו. החקיקה שלנו נועדה להבהיר מחדש לבג"ץ שנבחרי הציבור בכנסת ישראל הם אלה שצריכים להכריע בסוגיות ערכיות וקביעת מדיניות".



ח"כ מוטי יוגב, שבזמנו קרא לעלות עם D9 על בית המשפט העליון, אמר כי הוא "שמח לראות את השרים מצטרפים לקריאה הברורה להשיב את הפרדת הרשויות למקומה הטבעי והנכון, קורא להם לתמוך בחוק המשילות שהצעתי".



מנגד, בשמאל, הביעו התנגדות הצעת החוק. יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, אמרה כי "לא חוקה הם מבקשים אלא הרס הדמוקרטיה ובית המשפט העליון. צריך להתייצב מול הדי-9 של הבית היהודי". יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), אמרה כי "'התוכנית החוקתית' היא לא יותר מניסיון להרוס את האיזונים והבלמים בדמוקרטיה הישראלית. הם רוצים לבטל את ביהמ"ש העליון שיהיה להם נוח".


ח״כ נחמן שי אמר כי "לא חוקה מחפשים שקד ובנט, זוהי רק מכבסת מילים. הם מבקשים לשתק את בית המשפט העליון בישראל, ובכך להפר כמובן האיזון בין הרשויות, בעיקר כדי שיוכלו להמשיך ולהתפרע ולשחוק את יסודותיה הדמוקרטיות של מדינת ישראל".