שרת התרבות והספורט מירי רגב התראיינה הערב (שבת) לתוכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח (הראיון הוקלט לפני כניסת השבת), והתייחסה למגוון נושאים, בהם המריבה בינה לבין מנהלי טקס פרס אופיר, הסרט "פוקסטרוט" וגם לפוסט שהעלה יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המתכתב עם כתבים אנטישמיים, עד שנאלץ להסירו.



"אני חושבת שזאת החלטה פחדנית ולא דמוקרטית", פתחה רגב את דבריה בנושא אי הזמנתה לטקס פרסי אופיר. "זה גוף שמייצג חופש דיבור, פלורליזם, קבלת דעה אחרת, אז מה הבעיה לשמוע אותי? אני מצפה מגוף כזה לשמוע דעות שונות. ממה הם מפחדים? שאני אשמיע את דעתי על סרטים כמו פוקסטרוט? אני מצפה מהאקדמיה שלא יסתמו לי את הפה".



רגב חשפה שלפני ההודעה על ביטול השתתפותה האקדמיה פנתה אליה בבקשה להגיע להסכמות, אך היא סרבה לנהל איתם דיון בנושא התנהלותה בטקס. "הרי הם הזמינו אותי", סיפרה השרה, "אבל הם רצו לקיים איתי משא ומתן, הם אמרו שזה יום חג שלהם, הם ביקשו הפסקת אש. מה זה אומר? שאני אשב בשקט ואמחא כפיים לסרט כזה?".



כשהיא נשאלה בנוגע לכך שהיא עצמה לא ראתה את הסרט, הסבירה רגב כי כשרה אין ביכולתה לצפות בכל הסרטים, אך נציגה מטעמה ראתה אותו והיא סומכת עליה. "את לא מצפה שאני אצפה בכל הסרטים ואקרא את כל התסריטים", אמרה למצליח. "יש לנו אגף שמתעסק בזה, כשאתי כהן סיפרה לי שיש סרט שבסופו חיילים הורגים פלסטינים, קוברים את הגופות ומטייחים את המקרה, את יכולה להעלות על דעתך שיטייחו הרג פלסטינים? יש טעויות, טעויות שצריך לתקן, אבל זה להכפיש את חיילי צה"ל, ובחותמת משרד התרבות. אני שואלת אותך, פרס "האופיר" האחרון, הם הביאו את דרוויש כדי להביך, יש כאן אג'נדה".



 
"משרד התרבות הוא לא כספומט"

"משרד התרבות לא כספומט, אני לא מתכננת לממן את אלה שמוציאים את דיבת חיילי צהל רעה", המשיכה. בתשובה לטענת מצליח כי זה תפקודה, בהתחשב בכך שהאמנות אמורה להעביר ביקורת ולהציב מראה מול החברה, ענתה השרה כי "ביקורת זה דבר נהדר, אבל את רוצה שאעודד חתירה נגד מדינת ישראל, יש לי כוונה אחת בלבד, שאותם סרטים ואותן הצגות כמו אסירי הכיבוש לא צריכים לממן את זה. עולם התרבות הוא שגריר, הוא מראה של חברה. המדינה לא צריכה לממן לא סרטים ולא הצגות שמאדירים מחבלים, שעושים דה-לגיטימציה של מדינת ישראל, שמכפישים את חיילי צה"ל. זה המדינה לא צריכה לממן".

 "אני רוצה שתהיה ביקורת, וביקורת נוקבת. שאמנים יוכלו ליצור תרבות ולהיות חלק מהחברה, אבל כשהתרבות חותרת תחת מדינת ישראל אני נגד זה. אני שמחה שראינו ששר האוצר הצטרף לבקשתי לשלול תקציבים מהתאטרון ביפו, וכל המדינה, כולל שומרי הסף והמשפטנים צריכים לשתף פעולה ולאכוף את החוק, אני מרגישה שרוב הציבור תומך בי, יש אליטה קטנה ואגרסיבית שתוקפת אותי, אבל זה לא יעזור להם". 

"ההחלטה של פסטיבל ונציה פוליטית"

בנוגע לזכייתו של פוקסטרוט בפרס אריה הכסף היוקרתי בפסטיבל ונציה, טענה השרה כי החלטת חבר השופטים הייתה פוליטית ונועדה לצייר את ישראל כמדינה כובשת, שהורגת ומטייחת את מותם של פלסטינים.

לאחר מכן נשאלה השרה בנוגע לקריקטורה שהעלה יאיר נתניהו לחשבון הפייסבוק שלו, קריקטורה שייצרה סערה בציבור ושאלה: "מישהו חושב שיאיר נתניהו נאצי? שהוא אנטישמי? הסיקור יצא מפרופורציה, זה הזוי", טענה רגב והוסיפה: "אני אומרת את זה באופן חד וחלק. יש כאן ילד שמבין שעושים להוריו לינץ'. לינץ' מתוכנן, מתוזמן, ממומן, וככה הוא מוציא את התסכול והזעם שלו".

בנוגע לשאלה אם בכוונתה להתמודד על ראשות הליכוד לאחר שנתניהו יפרוש, התחמקה השרה מהשאלה ואמרה כי "נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה, מכיוון שהוא לדעתי ולדעת רוב הציבור ראש הממשלה הטוב ביותר, התקשורת עושה הכל כדי להשפיע על היועמ"ש צר לי לומר לך חלק מהכתבים הפכו לשחקנים פוליטיים", סיימה השרה את דבריה.