גם השנה תעמוד איראן במרכז נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת העצרת הכללית של האו"ם, אבל הפעם לא רק הסכם הגרעין יהיה במוקד אלא גם התבססותה של איראן בסוריה ובלבנון. נתניהו ינאם מחרתיים, לאחר נאומו של דונלד טראמפ בפני העצרת, לראשונה כנשיא ארה"ב. שלא כמו בשנים קודמות, אז נאלץ נתניהו להזיע מול הממשל האמריקני בניסיונות שכנוע כושלים להצר את צעדיה של איראן, הפעם יעמוד מולו נשיא קשוב יותר, שעל פניו שותף לתפיסתו בכל הקשור להתעצמותה ולהתחמשותה של איראן במרחב האזורי. האם זה מה שיוביל לשינוי שלו מייחל נתניהו? קשה לדעת. נראה שלפחות בכל הקשור בסוריה טראמפ מעדיף שרוסיה תנהל את המתרחש בשטח.



מחר צפוי נתניהו להיפגש עם טראמפ ביחידות ולהביע את התנגדותו להסכם הגרעין עם איראן ולהתבססותה בסוריה. נתניהו יציג בפני הנשיא רעיונות לשינוי או ביטול הסכם הגרעין.



בקבלת שבת שנערכה למשלחת הישראלית ביום שישי בערב אמר נתניהו: "ישראל לא תסבול התבססות צבאית איראנית בגבול הצפוני, שמסכנת לא רק אותנו אלא גם את שכנותינו הערביות, ואנחנו מחויבים לפעול נגד זה. אני חושב שהיום מתייחסים לישראל ולאמירות שלה ברצינות, וכדאי שכך". טראמפ צפוי גם להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבל מועד הפגישה נקבע ליום עזיבתו של נתניהו של ארה"ב או ביום שאחריה. היו גם שהציעו לטראמפ לנסות לערוך פגישה בין נתניהו לאבו מאזן. בשולי העצרת צפוי נתניהו להיפגש עם מספר מנהיגים, בהם מברזיל, מפנמה, מרואנדה ומיפן.



אמש פורסם בחדשות ערוץ 2 כי נתניהו סירב להיפגש עם ראש ממשלת שוודיה סטפן לוון בגלל הימנעותה של שוודיה מתמיכה בישראל בפורומים בינלאומיים. המהלך מבטא את תחושת הביטחון שחשה ישראל בזירה הבינלאומית כשבבית הלבן נמצא טראמפ. עוד דווח כי נתניהו לא ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי.



נתניהו מגיע לניו יורק לאחר ביקור מוצלח באמריקה הלטינית. הביקור סוקר בהרחבה בתקשורת הישראלית, מה שלא הפריע לנתניהו לפרסם אמש סרטון שבו הוא שב ותוקף את התקשורת. תחת הכותרת: "הם לא רוצים שתדעו" הציג נתניהו את הסיקור התקשורתי במדינות שבהן ביקר, לעומת זה שבישראל, והשתמש בביטויים כמו "אפס שידורים חיים" ו"כמעט אפס סיקור חדשותי".



גם בזירה הפוליטית הישראלית יעקבו בדריכות אחר ביקור נתניהו בניו יורק ופגישתו עם טראמפ. השר לשעבר גדעון סער ביקש לרתום את נתניהו למטרה נוספת: תמיכה במיעוט הכורדי בעיראק שצפוי להצביע במשאל עם על עצמאותו. "אני מבקש לאחל הצלחה לראש הממשלה בשליחותו המדינית בארה"ב", כתב סער בדף הפייסבוק. "אני קורא לו להביע תמיכה בעצמאות הכורדים בעיראק לקראת משאל העם הקרוב, בנאומו באו"ם ובפגישתו עם נשיא ארה"ב".