לא הצליחה להסתיר את רגשותיה: יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פרצה בבכי במהלך ראיון שקיימו איתה קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ב"כאן" על רקע הניסיון להדיח אותה מראשות המפלגה. כזכור, ועידת מרצ תתכנס הערב (ראשון) בתל אביב באווירה של משבר ותצביע על ההצעה לקצר את תקופת כהונתה של גלאון ולבחור יו"ר חדש, לא יאוחר מפברואר 2018. גלאון רואה את המהלך כניסיון להדיח אותה מתפקידה והביעה את התרגשותה ממנו במהלך הראיון.



"יש כאן מהלך שמאוד מטריד אותי וגם כואב לי, אני חייבת לשתף אתכם", אמרה ח"כ גלאון, "אני עומדת בראש מרצ. יש לי אחריות שנהיה גדולים, יש לי אחריות שמרצ לא תתנדנד שוב סביב אחוז החסימה. ויש לנו חמישה ח"כים מצוינים אבל למה שלא יהיו לנו עשרה כי אני רוצה לפתוח את השורות". 


ליבסקינד הגיב לדבריה של ח"כ גלאון: "את נשמעת כמו שלא שמעתי אותך בשיחות קודמות שלנו". גלאון שאלה: "נרגשת?". ליבסקינד ענה: "כן, נעלבת, נפגעת".
"כן, (בקול חנוק) כל התשובות נכונות", ענתה גלאון. "אני חייבת לומר כי אני נאבקת על פתיחת השורות, אני נאבקת על המקום של מרצ. אני חושבת שראיינתם אותי פעם או פעמיים מעולם לא הלכתי אחרי הלך הרוח, תמיד הבעתי את עמדתי גם כשזה לא היה פופולרי". 
גלאון הוסיפה: "ידעתי שהעמדה הזו לפתוח את השורות היא לא פופולרית אבל אני חושבת שמנהיג נבחן ברגע שהוא מוכן גם לשים את הקריירה שלו בשביל להציל את מרצ והם במובן מסוים נתנו לי סטירת לחי (נחנקת)".
ליבסקינד לא הצליח להתעלם מסערת הרגשות של גלאון: "אני שומע את הקול שלך נשבר במהלך הראיון הזה, האם לא עוברת בראשך המחשבה: אולי מספיק. אולי אני לא צריכה את זה, אולי לא מגיע להם (לחברי מרצ)?".
"אני פייטרית, אני אאבק עד הרגע שאני אראה שאני לא יכולה להיאבק", הגיבה יו"ר מרצ. "אני אראה מה יהיו היום התוצאות ועל בסיס זה אני אקבל את ההחלטות שלי. אני נאבקת על מקומה של מרצ, אין לי מפלגה אחרת. אבל נראה מה יהיה".

כזכור, בועידת מרצ הקודמת, שהתכנסה בחודש יולי, נדחתה הצעתה של ח"כ גלאון לקיים פריימריז פתוחים לראשות המפלגה. בעד הצעתה של גלאון הצביעו 43.5% מתוך 664 המצביעים אך היא נדחתה משום שלא קיבלה את הרוב היחסי של 60% לצורך אישור.