ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתדרוך לכתבים בארצות הברית כי במתווה הכותל "הרפורמים והקונסרבטיבים רצו לקבל הכרה בדלת האחורית, בהחבא, באמתלה של סעיף טכני לשותפות בניהול הכותל", כך דיווחה העיתונאים אילאיל שחר. בתגובה לכך מסר מנכ"ל התנועה הרפורמית הרב גלעד קריב: "רה"מ החליט ככל הנראה להצטרף למסע ההסתה החרדי נגד מיליוני יהודים רפורמים וקונסרבטיבים".



"רה"מ היה מעורב בכל פרטי המשא והמתן, חגג את אישור המתווה בממשלה וביקש עליו קרדיט בכל מקום. טענתו נגד התנועה הרפורמית מבישה ומגוחכת בעת ובעונה אחת. התנועה הרפורמית אינה דורשת הכרה בהחבא אלא בגלוי ובראש חוצות; אלא שדווקא בסוגיית הכותל, התנועה הרפורמית ושותפותיה, היו מוכנות לפשרות מרחיקות לכת על מנת לקדם הסכמה ופשרה. רה"מ גילה חוסר מנהיגות בסוגיית הכותל וחולשה פוליטית, ועל מנת להסתיר זאת הוא בוחר לתקוף את התנועה הרפורמית. ערב ראש השנה ראוי לראש הממשלה לחשוב כיצד הוא נוקט בצעדים בוני אמון למול יהדות העולם ולא להעמיק את הנזק שהוא וממשלתו יצרו", הוסיף.



"נתניהו גילה חוסר מנהיגות", מנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב
"נתניהו גילה חוסר מנהיגות", מנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב



עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית הגיב גם בזעם לדברים: "הדברים שאמר ראש הממשלה בתדרוך לכתבים גובלים, לצערי, בסילוף המציאות אם לא יותר מזה. להציג אותנו, את הקונסרבטיבים והרפורמים, כמי שבהחבא, מתחת לשולחן, באיזה תרגיל הטעייה ניסו להשיג 'הכרה בדלת האחורית'? איך הוא לא מתבייש? גם אם נתעלם, ואינני בטוח שראוי להתעלם, מהניחוח הכה סטריאוטיפי שבלהציג כך את אחיך היהודים, הרי שלעצם העניין - מדובר חד וחלק בבדייה. בפועל, הייתה זו ממשלת ישראל, רה"מ ואנשיו, שהציעו לנו את מודל המתווה הזה, כולל הדגשה מפורשת בדבר היתרונות, לכאורה, של המתווה בסוגיית ההכרה נוכח העובדה שתהיה לנו נציגות רשמית במועצה המנהלת את האתר. להציג זאת כעת כמניפולציה שלנו זה שיא חדש בפייק ניוז".