"רצף הפגישות והחיבוקים מול מדינות העולם מחזק את מעמדה של ישראל ומבטא את העוצמה הכלכלית, הביטחונית והמודיעינית שישראל תפסה בשנים האחרונות. אנחנו צרכים לשמר את זה ולחזק את זה", כך אמר היום (שלישי) שר החינוך נפתלי בנט בראיון לתכנית של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו FM103, על פגישותיו האחרונות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.





על היעדר דגל ישראל בפגישה המצולמת עם נשיא מצרים טען השר: "צריך לבדוק את נושא הדגל ומדוע הוא לא היה בפגישה, דגל זה דבר חשוב מאד אבל החשיבות של יצירת דיאלוג מתמשך עם מדינות ערב המתונות ועם עולמות שלא היינו איתם בקשר בעבר כמו דרום אמריקה ואפריקה הם צעד משמעותי".



על הפגישה עם טראמפ בנושא האיראני הוסיף ש"הרבה פעמים מה שאנחנו רואים בחוץ זה לא מה שקורה בפנים, אני ממתין לשובו של ראש הממשלה שיספר לקבינט על שהתרחש בפגישות. אין ספק שאנו צרכים לרתום את העולם ואת ארה"ב בפרט למהלכים אגרסיביים כנגד איראן. בסופו של דבר האקסיומה היא שאסור לאפשר לאיראן 'להתגרען' בשום מחיר. המשמעות של הדבר הזה תהיה הרסנית. איראן היא מדינת ענק וישראל היא מדינה קטנה וישנה א-סימטריה בין המדינות".



"יש נשיא חדש בארצות הברית שמתנגד להסכם שנחתם עם איראן", המשיך בנט, "הוא לא מחויב נפשית להסכם אלא מבקר אותו ומבין שאיראן היא הבעיה ולא הפתרון. זוהי שינוי מדיניות. דברים לא קורים ביום אחד ולביטול הסכם יש השלכות מבחינה מדינית, אם הנשיא ילך על צעד של ביטול הסכם יהיו לכך השלכות שצריך להיערך אליהן. זה לאו דווקא העדיפות הראשונה אם אנחנו יכולים לשנות את ההסכם עדיף. ההסכם כיום יוצר מסלול לגיטימי לאיראן להשגת נשק גרעיני. אנחנו נעים על מסלול של פס ייצור המוביל אותנו לאיראן גרעינית. זה תלוי מה יחליף את ההסכם, ואקום הוא בוודאי אינו טוב, אם מדובר על החלטת משטר סנקציות אין לי ספק שהחברות בעולם יבחרו לעשות עסקים עם ארצות הברית ולא עם איראן".



על התרגיל שהתקיים בצפון סיפר השר: "אני מקפיד להשתמש בכל הכלים שהקבינט והמל"ל מעמידים לרשותי כדי להעמיק בנושא הביטחוני. עשיתי זאת גם בצוק איתן. בישראל מפקד הרמטכ"ל הוא לא ראש הממשלה ולא שר הביטחון אלא הקבינט. לכן אני לוקח זאת מאד ברצינות וכל יום ראשון פוגש את ראש המל"ל. אני מציע לכולנו שישראל תדבר במעשים ולא במילים, בעשר שנים האחרונות אנחנו מרבים להוציא ביטויים נגד הניה וחיזבאללה אך בסופו של דבר אין תחליף למעשים. כשאני מסתכל על מלחמות ישראל בעבר, לדוגמא מלחמת יום כיפור ובודק את הדברים שנאמרו טרם המלחמה אני לומד שיש לומר מעט ולעשות הרבה. זה צריך להיות הקו הביטחוני של מדינת ישראל".



על הקו האדום של מדינת ישראל בגבול הצפוני אמר: "אנחנו נמצאים במערכה מול איראן. מבחינתי הכוחות בלבנון ובסוריה הם של איראן. אנחנו מנהלים מולם מערכה הכוללת גם את מרכיב התקשרות מולם דרך אותות. אינני מתכוון להצהיר ברדיו בדיוק כיצד".



לסיום התייחס השר בנט לשר יובל שטייניץ' בעקבות החשש למעורבותו בפרשת הצוללות לכאורה וטען: "ראיתי את המפה שציירו סביב השר שטייניץ' בעיתונים, אני יכול לומר בביטחון שאני מכיר את שטייניץ' 11 שנים והוא האדם הישר ביותר בפוליטיקה הישראלית. הוא שם את טובת מדינה לפני טובתו שלו. אני בטוח שהוא לא עשה דבר לא ראוי. הוא אדם ישר".



עריכה: איתמר זיגלמן