חבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה, שהתפטרותו מהכנסת נכנסה היום (שלישי) לתוקף, הגיב לראשונה לסערה שנוצרה בסיבו בעקבות הראיון בו סיפר כי נכח בחתונה של אחיינו הגאה. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הודה גואטה על "התמיכה  הרחבה מעבר לכל פרופורציה שקיבלתי בימים אלו. מה שמוכיח שעם ישראל האמיתי, מעוניין אך ורק באהבה ואחווה, אחדות ורעות. אין בלבי טענות כלפי אף אדם בעולם".

גואטה הוסיף כי "אני אוהב כל אחד ואחת מאחינו בני ישראל. והריני מוחל וסולח לכל מי שהתכוון לפגוע בי, פשוט כי לא הצלחתם". הוא הבטיח כי ימשיך בפעילותו הציבורית "ביתר שאת וביתר עוז, לעשות כל אשר לאל ידי לטובת החלש והנזקק כפי שעשיתי בשני העשורים האחרונים, לפני היותי חבר כנסת ורחוק מעין המצלמות. אמשיך לפעול לאחדות ולקירוב העם, שזהו הדבר הנחוץ ביותר לעם ישראל בעת הזו. כשאנחנו מאוחדים מי יכול עלינו".
"אמשיך לעסוק באותם 80% מהנושאים שכולנו מסכימים עליהם, אך משום מה איננו פועלים בהם די, ולצערי מפנים את כל האנרגיות לעסוק כל העת ב20% מהנושאים עליהם אנו חלוקים - המפלגים ומשסעים את העם", כתב איש ש"ס. גואטה ביקש להתנצל בפני "כל אותם אנשים, אוכלוסיות וקהלים, שלמרות שפעלתי כמיטב יכולתי - לא תמיד הצלחתי בשליחותי".

בסיום דבריו הודה גואטה למשפחתו, שעמדה לצדו, וכתב: "אתם הסמל והדוגמה לאהבה, אחווה ואחדות. משפחה זה ערך עליון".

היום כאמור, נכנסה התפטרותו של גואטה לתוקף. מי שיחליף אותו הוא סגן שר החינוך, משולם נהרי. אלא שבין התפטרותו של גואטה לבין המועד בו יוכל נהרי להתחיל לכהן כחבר כנסת, יש פער של יממה. לכן, את מקומו של גואטה ימלא ליום אחד בלבד הוא דני סיידא, מספר 14 ברשימת ש"ס לכנסת. השניים שהקדימו אותו, רפאל ברנז ובועז ביטון, התפטרו לצורך זה מהרשימה. הסיבה לכך היא הוראת החוק הקובעת כי הכנסת מונה בהיבחרה 120 ח"כים, לא יותר ולא פחות.