המחלוקת סביב ההצעה של שרי הבית היהודי להגביל את כוחות של בית המשפט העליון נמשכת. אחד הסעיפים השנויים במחלוקת הוא פסקת ההתגברות, המאפשרת לכנסת לעקוץ פסילת חוקים של בג"ץ. מי שעד כה קולו לא נשמע בעניין הוא שר האוצר משה כחלון, אחד מהתומכים הגדולים ששל בג"ץ בממשלה.

הבוקר (רביעי) סוף סוף הגיע התגובה של כחלון להצעתם של איילת שקד ונפתלי בנט להכניס את פסקת ההתגברות לחוק יסוד: החקיקה. בראיון ברדיו 101.5 אמר כחלון כי לא אהב כמה מפסיקות בג”ץ האחרונות. "לא אהבתי את הפסיקה בנושא הגיוס, יש לנו שנה לתקן אותו ונעשה זאת. לא אהבתי גם את הפסיקות נגד מס דירה שלישית והמסתננים. למרות זאת אני נגד 'פסקת ההתגברות' של השרים בנט ושקד; זה יפגע בדמוקרטיה".

 
השר כחלון הוסיף כי "אני שומר על שלטון החוק ועל בית המשפט העליון, אני לא רוצה לחיות במדינה שלא תהיה בה ביקורת שיפוטית ושאנשים ייעלמו פה בלילות. אנחנו לא רוצים להיות שם. אבל לצד כל החלטות האחרונות של בג"ץ, אם אני אוהב אותן? התשובה היא לא. אם צריך אז אפשר לתקן. לא להרוס".

לדברי כחלון, "בית המשפט העליון זה המעוז האחרון של החלשים, תבינו את זה. החזקים רוצים להרוס אותו כי זה מפריע להם. אני לא אוהב את הפסיקות נגד מס דירה שלישית ונגד המסתננים. אבל בסוף בסוף, בתמחור הכללי, עדיף לפנות למסגרת שבה יש היררכיה, יש בתי משפט, משטרה, פרקליטות ממשלה וכנסת. יש לשמור על זה".

דבריו של כחלון משמעותיים במיוחד, לאור העובדה שלמפלגת כולנו יש סכות וטו על החלטות בקואליציה הנוגעות לבית המשפט העליון. ביום ראשון צפוי הנושא לעלות לדיון בישיבת ראשי הקואליציה.