משלחת ישראלית של פיקוד העורף, הכוללת 71 אנשי רפואה, חילוץ והצלה נחתה הבוקר (חמישי) במקסיקו סיטי כדי לעזור במאמצי החילוץ לנפגעי רעידת האדמה הקשה שהיכתה במדינה ביום שלישי. עם הגעתה למקסיקו, המשלחת תחבור לצוות השגרירות הישראלית, בראשות השגריר יוני פלד וסגנו אלון לביא. כמו כן,השגרירות כבר החלה לפעול מול השלטונות המקומיים למיפוי הצרכים המידיים וריכוז הבקשות לסיוע.



הרכב המשלחת שונה מהמשלחות הרגילות כאשר הדגש הוא על מהנדסים. בין 60 אנשי המשלחת ישנם 25 מהנדסים אשר תפקידם לסייע לשלטונות מקסיקו בעריכת סקר לגבי המבנים שנפגעו. ישראל תתגבר את המשלחת בהתאם לצורך של המקסיקנים. בראש המשלחת עומד אל"מ דודי מזרחי. הפנייה המקסיקנית לבקשת הסיוע הגיעה לאחר הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעודו בניו יורק. 



כזכור, רעידת אדמה בעוצמה 7.1 התרחשה אמש במקסיקו סיטי, ועד כה מספר ההרוגים עומד על 224. נשיא מקסיקו, אנריקה פנה נייטו, סייר מוקדם יותר בבית ספר אנריקה רבסמן במקסיקו סיטי, בית ספר שקרס במהלך שעות הלימודים. בביקורו סיפר נייטו לטלוויזיה המקומית כי נמצאו במקום 20 גופות של ילדים ושני מבוגרים. לדבריו ישנם עוד כ-30 ילדים ושמונה מבוגרים שעדיין נעדרים.



עוד אמר נייטו כי ידוע על לפחות 27 בניינים שקרסו בבירת המדינה. שר החינוך צייץ בטוויטר כי מוסדות החינוך יהיו סגורים בימים הקרובים. בנוסף, שדה התעופה במקסיקו סיטי צפוי להיפתח במהלך היום, לאחר שעל פי הדיווחים, לא נגרם לו נזק בעקבות הרעידה. לדברי גורמים ממשלתיים, למעלה משלושה מיליון אזרחים מנותקים כעת מחשמל. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו באסון.



רעש האדמה אירע בדיוק 32 שנים לאחר רעידת אדמה קטלנית ביותר שהורגשה בבירה המקסיקנית בשנת 1985, בעוצמה של 8.1, בה נהרגו כעשרת אלפים בני אדם. מספר שעות לפני שהורגש רעש האדמה הופעל צופר התרעה בעיר לציון אותו אסון טבע שהתרחש בשנות ה-80. תושבי העיר לא ציפו לכך שדווקא בתאריך הזה יחלו לרעוד קירות בתיהם, כאשר במקביל דווח על שריפות ודליפות גז, כמו גם על אנשים רבים שנלכדו מתחת להריסות. 



בין המשלחת 25 מהנדסים שיעזרו בהערכת הנזק. צילום: דוברות משרד החוץ
בין המשלחת 25 מהנדסים שיעזרו בהערכת הנזק. צילום: דוברות משרד החוץ