הבמאי הערבי-הישראלי מוחמד בכרי התארח היום (שבת) בלבנון, במסגרת פסטיבל "ימים פלסטינים" שנערך בבירת המדינה בירות וניצל את הבימה שניתנה לו כדי להטיף נגד ישראל. בין השאר אמר בכרי כי "נרמול היחסים עם 'האויב הציוני' הוא בגידה", והוסיף כי לדעתו הוויכוח שמתנהל בנוגע לנושא זה בחברה הערבית צריך להיפסק, מכיוון שמדובר "בוויכוח מגונה שיש לדחות את עצם קיומו על הסף".



בנוסף לכך התייחס הבמאי לקשיים שלטענתו מערימה ישראל בקיום קשרים בין הציבור הערבי ישראלי לבין עולם התרבות הערבית. "הגעתי ללבנון היא ניצחון על החוקים הגזעניים שאינם מאפשרים ל'בעלי האדמה האמיתיים' לקיים קשרים עם קרוביהם הגיאוגרפיים והתרבותיים בזירה הערבית", אמר בכרי, תוך שהוא מתייחס למגבלות שהוטלו עליו, לכאורה, ביצירת קשרים עם קרוביו בלבנון. 



בקרב על ג'נין במהלך מבצע חומת מגן. צילום: דובר צה"ל
בקרב על ג'נין במהלך מבצע חומת מגן. צילום: דובר צה"ל



כזכור, בכרי עלה לתודעת הציבור הישראלי ב-2003 לאחר שסרטו "ג'נין ג'נין", שעסק בפעילות צה"ל במחנה הפליטים במהלך חומת מגן, עלה לאקרנים תוך הצגת תמונת מצב מעוותת ואף האשים את חיילי צה"ל שפעלו במחנה בפשעי מלחמה ואף ביצוע טבח במחנה. הסרט הוצג בפסטיבל בלבנון יחד עם מכלול יצירותיו של בכרי, בהן גם הצגת היחיד בכיכובו, "האופטימיסט", על פי מחזה מאת אמיל חביבי. 



הפסטיבל נערך בהשתתפות אנשי תרבות, תקשורת ואינטלקטואלים בלבנון, יחד עם עמותת התרבות המקומית, ובתי תיאטראות מקומיים. את ביקורו של בכרי כיסה באופן נרחב העיתון "אל-אחבר" המזוהה עם החיזבאללה, שאף העניק לבכרי את תמונת השער שלו. הפסטיבל יימשך עד ל-29 בספטמבר.