המשלחת הישראלית למקסיקו נאלצה היום (שבת) להפסיק את עבודות החילוץ וההצלה בעקבות רעשי המשנה שהורגשו במהלך היום, זאת ארבעה ימים אחרי רעידת האדמה הקשה שהיכתה בבירת המדינה מקסיקו סיטי והרגה לפחות 295 בני אדם. הרעש העיקרי שהורגש היום היה בעוצמה של 6.1 בסולם ריכטר ומוקדה היה קרוב לרעידת האדמה שהיכתה ב-7 לספטמבר במחוז אוקסקה, ונרשמה בעוצמה של 8.1 ריכטר.



לפני שהמשלחת הישראלית נאלצה לעצור את עבודתה בשל רעש המשנה הגדול, היא התמקדה בשני מוקדי אסון, האחד בניין משרדים בן שש קומות שקרס כולו, ועל פי ההערכות היו בו 50 בני אדם בזמן רעידת האדמה. בנוסף לכך, אתר נוסף שבו פועלת המשלחת הישראלית הוא בניין מגורים שקרס ובו נשמעו נקישות. עם זאת, עם חלוף הזמן במשלחת הישראלית מעריכים כי הסיכוי לחילוץ אנשים חיים הוא קטן מאוד בשלב זה.



המליצו על סגירת חניון בית חולים מחשש לקריסה



במקביל לפעולות החילוץ המהנדסים שהגיעו למקסיקו במסגרת המשלחת עסקו בביצוע סקר למבנים שנפגעו ברעש והמליצו על סגירתו של חניון בית חולים מחשש לקריסה. כזכור, המשלחת הישראלית של פיקוד העורף, הכוללת 71 אנשי רפואה, חילוץ והצלה נחתה בבוקר יום חמישי במקסיקו סיטי כדי לעזור במאמצי החילוץ לנפגעי רעידת האדמה הקשה. עם הגעתה למקסיקו, המשלחת תחבור לצוות השגרירות הישראלית, בראשות השגריר יוני פלד וסגנו אלון לביא. כמו כן,השגרירות כבר החלה לפעול מול השלטונות המקומיים למיפוי הצרכים המידיים וריכוז הבקשות לסיוע.



הרכב המשלחת שונה מהמשלחות הרגילות כאשר הדגש הוא על מהנדסים. בין 60 אנשי המשלחת ישנם 25 מהנדסים אשר תפקידם לסייע לשלטונות מקסיקו בעריכת סקר לגבי המבנים שנפגעו. ישראל תתגבר את המשלחת בהתאם לצורך של המקסיקנים. בראש המשלחת עומד אל"מ דודי מזרחי. הפנייה המקסיקנית לבקשת הסיוע הגיעה לאחר הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעודו בניו יורק.



נשיא מקסיקו, אנריקה פנה נייטו, סייר מוקדם יותר בבית ספר אנריקה רבסמן במקסיקו סיטי, בית ספר שקרס במהלך שעות הלימודים. בביקורו סיפר נייטו לטלוויזיה המקומית כי נמצאו במקום 20 גופות של ילדים ושני מבוגרים. לדבריו ישנם עוד כ-30 ילדים ושמונה מבוגרים שעדיין נעדרים. עוד אמר נייטו כי ידוע על לפחות 27 בניינים שקרסו בבירת המדינה. שר החינוך צייץ בטוויטר כי מוסדות החינוך יהיו סגורים בימים הקרובים. בנוסף, שדה התעופה במקסיקו סיטי צפוי להיפתח במהלך היום, לאחר שעל פי הדיווחים, לא נגרם לו נזק בעקבות הרעידה. לדברי גורמים ממשלתיים, למעלה משלושה מיליון אזרחים מנותקים כעת מחשמל. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו באסון.