על רקע החרפת מאבק הנכים הבוקר (ראשון) וההחלטה להעלות את קצבת הנכים ל-4,000 שקל, טענה חברת הכנסת נאוה בוקר (הליכוד), בתכניתו של גבי גזית ב-103FM, כי "מדובר בהישג רציני לנכים. משרד האוצר לא חלם שהוא יאלץ לשלם סכום כזה". היא הוסיפה כי "זהו אחד המאבקים החברתיים החשובים שהיו פה".



"אני מסכימה שההפגנות פוגעות בנהגים, אך אני חושבת שזהו מאבק מוצדק וראוי", קבעה בוקר, שהסבירה: "זהו אחד המאבקים החברתיים הכי חשובים שהיו לנו אי פעם".



לדבריה, "הנכים מוחאים נגדי ונגד הקואליציה שלי ואני איתם במאבק שלהם. אני חושבת שצריך לעשות יותר. אם יש כסף הוריד מס על נעליים למעמד הביניים אז יש גם כסף עבור הנכים. צריך לשנות את סדר העדיפויות ולתת לאלו שאין להם".



 


בהתייחס לדבריו של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, לפיהם לא תינתן קצבה בגובה שכר מינימום לנכים, טענה הח"כית כי "בינואר הקרוב, על פי ההסכם, קצבת הנכים תעלה ל-4,000 שקלים. זה לא מה שקיווינו לו, ואני גם חושבת שזה לא מספיק, אך מבינה שאי אפשר לתקן עוול של 15 שנים בזמן כל כך קצר. לכן, אני קוראת לנכים לאמץ את ההסכם הזה בשתי ידיים ולהמשיך להיאבק על זכויותיהם. העלאה הזו היא הישג ראשוני ומשרד האוצר לא חלם שהוא ייאלץ להסכים לזה. אני נאבקת על כך כבר שנה וחצי ותמיד קיבלתי מענה שלילי בתחילת הדרך. הגענו ל-4,000 ונגיע גם לשכר המינימום".

בתוך כך, על רקע הדיווחים על ביסוס תשתית ראייתית נגד נתניהו בתיק המתנות, אמרה בוקר כי "אני ממש לא סבורה שתקופת נתניהו תסתיים בקרוב, יותר מחצי שנה קמות ונופלות כותרות. משרד המשפטים קבע מפורשות כי ראש הממשלה אינו מעורב בפרשת 3,000, אך כל פעם שמזכירים את הפרשה הזו וממשיכים בתקשורת להתייחס לראש הממשלה ולהשחיר את דמותו".

לטענתה, "בפרשה 2,000 אני יכולה לומר שכל פוליטיקאי משוחח עם אנשי תקשורת, ואם נבדוק את הנושא נמצא קשר בין אנשי תקשורת לפוליטיקאים. מדוע לא בוחנים מחדש את חוק ישראל היום? שרת המשפטים התעלמה מחוות הדעת של היועץ המשפטי והודתה שדיברה עם מו"ל ידיעות אחרונות לפני שקידמה את החוק".

בנוסף, היא טענה כי "חקרו בזמנו את פרשת העטים של אהוד אולמרט. למה סגרו את התיק כשמדובר על אהוד אולמרט ולא סוגרים את התיק בנוגע לבנימין נתניהו? אין חוק שאוסר על קבלת מתנות".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן