לאחר ששרת התרבות מירי רגב פנתה ליועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט בבקשה להעמיד לדין את השחקן והבמאי מוחמד בכרי, בגין "ביקור במדינת אויב", טען היום (ראשון) חבר הכנסת אורן חזן כי "יש לו קשרים עם חיזבאללה, מדובר בבגידה במדינת ישראל - עבירה שעונשה מוות על פי החוק הישראלי". 



"הקלות הבלתי נסבלת שבה מחבלים בחליפות מנצלים את הדמוקרטיה בשביל לפגוע במדינה עברה כל גבול", קבע חזן, שהוסיף: "קשריו של הבמאי מוחמד עם החיזבאללה שנחשפו הלילה מובילים למסקנה אחת - מוחמד בכרי הוא בוגד ועליו להישפט בגין כך על סעיף של בגידה ולהיכנס מאחורי הסורגים ל-20 השנים הקרובות. לצערי הפעם לא מדובר בסרט בו הוא השתתף, אלא במציאות קשה ובוגדנית נגד המדינה שבה הוא מככב בתפקיד הכוכב הראשי".



מוחמד בכרי. חזן איים להגיש נגדו תלונה במשטרה. צילום: אביר סולטאן, פלאש 90
מוחמד בכרי. חזן איים להגיש נגדו תלונה במשטרה. צילום: אביר סולטאן, פלאש 90



לדבריו, "אוסף העבירות הביטחוניות שעליהן עבר, החל מביקור במדינת אויב, דברי ההסתה שלו וכן קשריו עם ארגון הטרור הרצחני החיזבאללה לא מותירים מקום לספק ופרשנות - על המשטרה לעצור אותו מיד עם נחיתתו בארץ ועל מערכת המשפט להעמידו לדין. המעשה של הבמאי הבוגד


הוא כה חמור, שהוא מהיחידים שהחוק הישראלי גוזר עליהם גזר דין מוות בבית משפט אזרחי ולא צבאי. ע"פ הנראה לעין קיים חשש כבד כי בכרי עבר עבירת בגידה במדינת ישראל ואם יורשע בכך העונש על העבירה הוא מוות!".



במקביל, דורש ח"כ חזן משר הפנים אריה דרעי לשלול את אזרחותו, וכן אם לט ימצאו ראיות מספקות להרשיעו בדין, מאחר וישראל היא מדינת חוק, אזי לגרש אותו ממדינת ישראל. "מי שאומר שנורמליזציה עם האויב הציוני היא בגידה - לא יכול להמשיך להחזיק בתעודת זהות כחולה!" אמר חזן.



מירי רגב. העבירה מכתב בנושא ליועמ"ש. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מירי רגב. העבירה מכתב בנושא ליועמ"ש. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



עוד מסר ח"כ חזן כי הוא בדרכו לתחנת המשטרה שם יגיש תלונה בגין בגידה ושיתוף פעולה עם האויב: "תלונה בנושא מוגשת למשטרה כדי לא להשאיר זאת לפרשנות משפטית של שום גורם. מהלך זה יבטיח חקירת משטרה שתביא לסיום הסאגה שאזרחים ישראלים פועלים נגד המדינה שלהם. התלונה שלי היא בגין בגידה ושיתוף פעולה עם האויב".



כזכור, הבמאי הערבי-הישראלי מוחמד בכרי התארח אתמול בלבנון, במסגרת פסטיבל "ימים פלסטינים" שנערך בבירת המדינה בירות וניצל את הבימה שניתנה לו כדי להטיף נגד ישראל. בין השאר אמר בכרי כי "נרמול היחסים עם 'האויב הציוני' הוא בגידה", והוסיף כי לדעתו הוויכוח שמתנהל בנוגע לנושא זה בחברה הערבית צריך להיפסק, מכיוון שמדובר "בוויכוח מגונה שיש לדחות את עצם קיומו על הסף".



בנוסף לכך התייחס הבמאי לקשיים שלטענתו מערימה ישראל בקיום קשרים בין הציבור הערבי ישראלי לבין עולם התרבות הערבית. "הגעתי ללבנון היא ניצחון על החוקים הגזעניים שאינם מאפשרים ל'בעלי האדמה האמיתיים' לקיים קשרים עם קרוביהם הגיאוגרפים והתרבותיים בזירה הערבית", אמר בכרי, תוך שהוא מתייחס למגבלות שהוטלו עליו, לכאורה, ביצירת קשרים עם קרוביו בלבנון.