על רקע החרפת מאבק הנכים, שחסמו היום (שני) את כביש 1 לכיוון ירושלים באזור מחלף לטרון, טען חבר הכנסת (הליכוד) מיקי זוהר, בתכניתם של ניסים משעל ודרור רפאלב-103FM, כי "יש באזרחי ישראל גם ציבור שהוא אינו נכה וצריך לחשוב גם עליו". הוא הוסיף כי "הנכים מנצלים את העובדה שיש רגישות לנושא הזה". 



"אנחנו מודעים היטב לבעיית הנכים, אני יודע בדיוק מה הם חווים, אך התהליך ההיסטורי שאנחנו רוצים לבצע לוקח זמן", הסביר זוהר, שהוסיף: "הם יאלצו להמתין עד לינואר 2018, בו תעלה קצבתם ל-4,000 שקלים".



 


בשלב זה שאל אותו מגיש התכנית נסים משעל "למה הנכים צרכים לחכות עד ינואר? כמה זמן לוקח לעשות תהליך היסטורי? הנכים מוחאים כבר יותר מחצי שנה. לא היית דוחה את הפתרון עבור החרדים, המתנחלים ולא לאף אדם שיש בו קבוצת לחץ. בנכים אפשר להתעלל?"

"אנחנו הם אלו שעושים את הפעולות לפתור את הסוגיה, ולכן ממשיכים לנסות ללחוץ אותנו", השיב הח"כ. לדבריו, "השיקול של מובילי המאבק הוא פשוט - ידוע שישנה רגישות של הציבור לנושא והם מנצלים את זה. אני התחלתי להניע את העלאת הקצבאות עוד לפני המחאה וזהו תהליך שצריך להתבצע בצורה נכונה, כך שלא יוביל לקריסה כלכלית. בכל זאת, מדובר במיליארדים רבים".

לטענתו, "הקדמת הקצבאות הוא דבר מאוד רלוונטי ואפשרי, ואני מניח שהשר חיים כץ יסייע בנושא. המדינה שלנו לא מוכתבת מעליהום תקשורתי, גם לא מול הבית של היועץ המשפטי לממשלה. אנחנו עובדים למען הציבור כך שכלל הציבור יוכל להרגיש שאנחנו עובדים למענו. כולנו מסכימים שצריך להעלות את קצבת הנכים וכולנו הסכמנו שזה יקרה אך זה לוקח זמן".