"אני מתכוון לפעול להאצת תהליך החקיקה שיאפשר להעלות משמעותית את קצבאות הנכים ולתקן עוול היסטורי של עשרות שנים", אמר היום (שני) ל"מעריב" יו"ר הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי, ח"כ אמיר זוהר (ליכוד). 



ח"כ זוהר דורש שבשלב הראשון קצבאות הנכים יועלו מכ-2,340 לכ-4,000 שקל בחודש. "אמנם המדינה מסייעת בדרכים נוספות, כמו בסיוע לשכר דירה, הנחות בתחבורה הציבורית, בארנונה ובתרופות, אבל זה עדיין לא מספיק ויש לעלות בצורה משמעותית את קצבאות הנכים, כדי לאפשר להם להתקיים בכבוד", הוא הסביר.


מחאת הנכים, צילום: אליס היימן
מחאת הנכים, צילום: אליס היימן


"עשיתי מגוון רחב של פעילויות"

חבר הכנסת ציין שבתוקף תפקידו כיו"ר הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי הוא הראשון שהעלה כבר בדצמבר 2016 בדיון מיוחד בוועדה אתה דרישה להעלאת קצבאות הנכים. "בעקבות הדיון שיזמתי, החל מאבקם של הנכים להעלאת הקצבאות ובהמשך נחקקה הצעת החוק שיזם ח"כ אילן גלאון. כבר אז התרעתי בצורך בהעלאת קצבאות הנכות. זה מאבק שאני התחלתי וגם קיבלתי את תמיכת ראש הממשלה, שר האוצר ויו"ר הקואליציה", הוא מציין עוד.
כחלק מהמאבק להעלאת קצבאות הנכות, ח"כ זוהר מזכיר, כי עצר כחבר בוועדת הכספים של הכנסת בקשות של המדינה להעברות תקציביות לנושאים שונים. "עשיתי מגוון רחב של פעולות. התהליך החל להתקדם וצבר תאוצה", הוא אמר.

לדבריו, עד חודש ינואר אמורה להסתיים החקיקה שתאפשר את ההגדלה המשמעותית של קצבאות הנכות, אך בכוונתו לפעול בכל דרך להאצת הליכי החקיקה, כדי שכבר בתחילת מושב החורף של הכנסת, ניתן יהיה להתקדם ולשים קץ לעיוות ההיסטורי. "הליכוד הוא הטוב ביותר בביטחון ובכלכלה ובהעלאת קצבאות הנכות יש גם אמירה חברתית חשובה. יש תמיכה גורפת למהלך, הן בקואליציה והן באופוזיציה", מסכם ח"כ זוהר באופטימיות. "אפעל בכל הכוח כדי לעזור לציבור הנכים לחיות בכבוד".
 

⁠⁠⁠⁠⁠