בצל הפיגוע בהר אדר שהתרחש בשעות הבוקר, התקיימה היום (שלישי) ישיבת ממשלה שבה התייחסו השרים לאירוע, כשחלקם טענו כי צריך להגביר את הלחץ על הפלסטינים, והאשימו את הרשות הפלסטינית בליבוי ובהסתה. על פי החלטת הממשלה, משפחתו של המחבל צפויה להיענש על מעשי האב, כשחלק מהשרים קוראים לשקול שוב את גירוש המשפחות לרצועת עזה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את הישיבה בהצהרה בה אמר: "זהו בוקר קשה עם שלושה ישראלים שנרצחו על ידי בן עוולה. בשם הממשלה כולה, בשם העם כולו, אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים. הבענו כמובן איחולים להחלמה מהירה לרבש"צ היישוב שנפצע. אנחנו עדיין חוקרים את האירוע, וגם את ההשלכות שלו, אבל כמה דברים אנחנו יכולים להגיד עכשיו בוודאות. אחד – בית המחבל ייהרס. שניים – צה"ל כבר הטיל כתר על הכפר. שלוש – שוללים עכשיו את כל היתרי העבודה של המשפחה המורחבת של אותו מחבל.

הפיגוע הרצחני הזה הוא תוצאה בין השאר של הסתה שיטתית של הרש"פ וגם גורמים אחרים, ואני מצפה שאבו מאזן יגנה את הפיגוע ולא ינסה להצדיק אותו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההסתה והטרור כפי שהם עושים מדי יום וגם מדי לילה, ואנחנו כמובן נסיים את חקירת האירוע ונדון יחד בצעדים הבאים. אנו בוחנים אם מדובר בדפוס חדש של פיגועים. כמו כן, אנחנו עדיין חוקרים את האירוע". 


שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס גם הוא לפיגוע ואמר: "אני מוסר את תנחומיי למשפחות הנרצחים, ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בפיגוע הבוקר. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים בשעה הזו בכפר ממנו יצא המחבל. מול הטרור הזה נמשיך לפעול בעוצמה ובנחישות, נרדוף את המחבלים, שולחיהם והמסיתים למיניהם בכל עת ובכל מקום, ונכה בהם כפי שקורה כמעט מדי לילה".

"הרשות הפלסטינית ממשיכה להסית לרצח יהודים ולהלל ולשבח רוצחים, וזו סיבה מרכזית שאווירת ההסתה באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות, מובילה לפיגועי טרור נגד אזרחי מדינת ישראל. אין כל הבדל בין הטרור הפלסטיני, המוזן ומתודלק באופן ממוסד, לבין הטרור האסלאמי הקיצוני, המוציא לפועל פיגועים באירופה ובמקומות אחרים בעולם. לפני שמדברים על משא ומתן כלשהו, על העולם לדרוש מהרשות הפלסטינית לעצור את ההסתה וליבוי הטרור".


השר יובל שטייניץ אמר לפני הישיבה: "הבסיס לפיגוע הזה הוא ברור. הסתה הסתה והסתה. ללא ההסתה וללא המצב שהמפגעים הופכים אח"כ לשהידים בחברה הפלסטינית. פיגועים כאלה לא היו מתרחשים. הדרישה שלנו היא להפסקה מוחלטת של ההסתה וזו דרישה בסיסית".
 
השר צחי הנגבי הוסיף: "אם לא מדובר בתופעה אלא במשהו שנובע מהקשר אישי. אז צריך לשקול האם לשמור על האסטרטגיה של מדינת ישראל שעיצבה לאורך שנים שלא פוגעים בפרנסתם של פלסטינים שוחרי שלום. אבל אם מדובר בתהליך שבו מנוצל ההיתר כדי להרוג יהודים. הדבר הזה יחייב חשיבה מחדש וגיבוש אסטרטגיה חדשה".
 
ח"כ יאיר לפיד כתב בעמוד הפייסבוק: מוקדם בבוקר היום צלצל לענת כנפו, חברת המועצה בהר אדר, בנה בן ה-11. ״אמא,״ הוא אמר, ״יש מחבל ביישוב.״ כמה דקות אחר כך הגיעו החדשות הנוראות. רגע לפני יום הכיפורים יהודים שוב נרצחים רק בגלל היותם יהודים. שולח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים. עם ישראל חזק ומאוחד מול הפושעים המנוולים.