שר החינוך נפתלי בנט התייחס הערב (שלישי) בוועידה הרעיונית של הבית היהודי לאי הופעתם של חברי האופוזיציה ונציגי הרשות השופטת לטקס שיתקיים מחר באלון שבות לציון יובל להתיישבות ביהודה ושומרון. בנט אמר: "בימים האחרונים הודיעו מפלגות באופוזיציה וכן נשיאת בית המשפט העליון שהם אינם מתכוונים להגיע לטקס הממלכתי לציון 50 שנה לשחרור רמת הגולן, בקעת הירדן, יהודה ושומרון, שמתקיים מחר בגוש עציון. חבריי באופוזיציה, לא זו הדרך". 

השר קרא בדבריו לחברי האופוזיציה להגיע לאירוע על מנת לשמור על אחדות העם ואף הציע לחלוק בדקות הנאום שקיבל. "אני קורא מכאן לחבריי באופוזיציה, שאני משוכנע שאוהבים את המדינה לא פחות ממני, ואומר להם: אל תפלגו את העם, בואו נישאר מאוחדים. ומכיוון שהנימוק היה שלא ניתנה לאופוזיציה הזכות לנאום אני מודיע מכאן: אני מוכן להעביר לאופוזיציה את ארבע הדקות שהוקצו לנאום שלי, בואו נהיה יחד. אין לנו ארץ אחרת", אמר.

שקד: "מערכת המשפט - חלק בלתי נפרד מההתיישבות"


מוקדם יותר, שרת המשפטים איילת שקד אמרה  בסיור בבית המשפט לעניינים מקומיים באריאל כי "מערכת המשפט היא חלק בלתי נפרד מההתיישבות", זאת על רקע הסערה סביב ההודעה כי לא ישתתף נציג מהרשות השופטת באירוע הממלכתי.

שקד ונאור. צילום: דוברות השרה איילת שקד

 
"מערכת המשפט שלנו פרוסה בכל רחבי הארץ ותמיד אני שמחה לבקר בבתי המשפט ולחזק את הרשויות ואת המערכת. מחר אהיה בטקס 50 שנה להתיישבות ביהודה ושומרון, וכמו שאתם רואים מערכת המשפט היא חלק בלתי נפרד מההתיישבות", אמרה. על הפיגוע בהר אדר בו נרצחו שלושה ישראלים ציינה: "השנאה לא תרפה את ידינו , נמשיך לפתח וליישב את הארץ שלנו״.

בתוך כך, תנועת רגבים הגישה הערב עתירה לבג"ץ בעקבות ההודעה כי נציג הרשות השופטת ייעדר מהטקס. "הנוהג החוקתי עליו מצביעה הנשיאה נאור בסוגיית 'שיטת הסיניוריטי' מחייב גם כאן. אם לא מדובר באירוע ממלכתי, על בית המשפט להורות על ביטולו", נאמר בעתירה שהוגשה על ידי עורך הדין אבי סגל מרגבים.