מכה דיפלומטית לישראל: ה"אינטרפול", ארגון השיטור הבינלאומי, הצביע הבוקר (רביעי) בעד הצטרפותה של הרשות הפלסטינית כחברה מן המניין. המשמעות המיידית היא כי כעת לפלסטינים תעמוד האפשרות כחברה בארגון להוציא צווי מעצר לקציני צה"ל המבקרים במדינות שונות בעולם, זאת לכאורה, על פשעים שביצעו נגד האוכלוסייה הפלסטינית במהלך שירותם. נוסף על כך, מדובר בניצחון תודעתי חשוב בכך שארגון בינלאומי משמעותי מצרף אל שורותיו את הרשות במעמד של מדינה.

עד לרגע האחרון נעשו ניסיונות מצד ישראל למנוע את המהלך, אולם הצעה לדחות את הדיון בנושא הצטרפות הפלסטינים נתקלה בהתנגדות מצד המדינות החברות וההצעה נפלה ברוב של 61% שהתנגדו לדחייה. בנוסף נעשו ניסיונות להפעיל לחץ על הפלסטינים למשוך את ההצעה, לחץ שהופעל עליהם בעיקר מצידה של ארצות הברית בדומה למקרה בו ביקשו הפלסטינים להתקבל לארגון התיירות הבינלאומי אך משכו את הבקשה ברגע האחרון והיא תידון רק בשנת 2019.

עבור ישראל מדובר בכישלון דיפלומטי אל מול הרוב האוטומטי לו זוכים הפלסטינים בארגונים בינלאומיים. ראש הממשלה דיבר בנאומו באו"ם על ההטיה נגד ישראל בארגונים בינלאומיים אך ציין כי מתנהלת "מהפכה" בהובלת ארצות הברית לשינוי ביחס הזה. בין אם המהפכה החלה או שהיא רק בתחילתה, היום בבייג'ינג בעצרת האינטרפול היא לא הצליחה להטות את התוצאות לטובת ישראל.