ראש הממשלה בנימין נתניהו ענה הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה לדבריו של נשיא טורקיה טאיפ ארדואן, שאמר כי המוסד עומד מאחורי משאל העם הכורדי. לדברי ראש הממשלה, "אני מבין למה אלה שתומכים בחמאס רואים את המוסד בכל מקום שלא נוח להם. לישראל לא היה כל יד במשאל העם הכורדי מלבד התמיכה בשאיפותיו". 



הכורדים מפגינים בעד משאל העם. צילום: רויטרס
הכורדים מפגינים בעד משאל העם. צילום: רויטרס



נתניהו גם התייחס להצעה של ח"כ ברקו על היפרדות משכונות בירושלים אותה פרסם הבוקר לראשונה בן כספית. "היא מסרה לי איזה ניירות, אני לא תומך בזה וזו לא עמדת הליכוד", אמר.



ראש הממשלה התייחס גם להסכמות אליהן הגיעו עם ארגוני הנכים בערב יום כיפור ואמר כי "ההסכמות הללו יביא לשיפור דרמטי במצבם של בעלי המוגבלויות. זה הסכם היסטורי. מדובר בהעלאה משמעותית שתתחיל בינואר. זו תוספת שמסתכמת ב4.2 מיליארד שקלים. מדובר מתוספת של עד כמעט 50% מסך ההוצאה שמדינת ישראל מוציאה. זה הבנות ששר האוצר ואנוכי דיברנו עליהם בתחילת הדרך". 


ראש הממשלה הוסיף כי "יש סידורים שהדבר הזה לא ייפרם בהמשך הדרך. אני מבקש להודות לכל מי שנטל חלק במו"מ. זה יובא לחקיקה בכנסת. בטוח שזה יקבל רוב משמעותי. וזה משנה במידה רבה את פני המדינה כמדינה של העולם הראשון שדואגת לחוליות החלשות".