חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) עתר אתמול לבג''ץ בבקשה להוציא צו ביניים שיורה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר לביטחון פנים, ליו"ר הכנסת, למפכ"ל וליועץ המשפטי לממשלה לאפשר לחברי הכנסת היהודים לעלות להר הבית בחג הסוכות ובשמיני עצרת הקרובים.



בעתירה טוען ח"כ גליק ש"אין חולק כי כל גורמי הביטחון הרלוונטיים ערוכים לעליית חברי הכנסת להר הבית בעת הזו". הוא גם ציין את הפיילוט הניסיוני בן יום אחד שנעשה ב־23 באוגוסט השנה בהשתתפותו, שבו אפשרו הדרג המדיני והמשטרה לח"כים יהודים לעלות להר הבית למשך יום אחד.



לטענתו, "בפגישה אישית עם ראש הממשלה הוא הבטיח לי אישית שעם הצלחת הפיילוט ההר ייפתח לחברי הכנסת. אני חש מרומה ופגוע לאחר שמתברר שהפיילוט היה רק בחינת 'זריקת עצם', כאילו היו חברי הכנסת בבחינת כלבים. למנוע מחברי כנסת את המצווה לעלות לרגל בחג הסוכות זוהי הוראה שנוגדת כל חוק ומנוגדת להמלצות גורמי הביטחון", הדגיש גליק.



העתירה הוגשה באמצעות עו"ד אביעד ויסולי והיא מתייחסת בין היתר לחוק הקובע כי "המקומות הקדושים יהיו שמורים מפני חילול וכל פגיעה אחרת ומפני כל דבר העלול לפגוע בחופש הגישה של בני הדתות אל המקומות המקודשים להם או ברגשותיהם כלפי אותם מקומות".



במהלך הפיילוט עלו להר הבית בסופו של דבר שני חברי כנסת בלבד - ח"כ גליק עצמו ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלםֺ־רפאלי. האירוע עבר ללא הפרות סדר וביקורי הח"כים נערכו תחת אבטחה כבדה ותוך הגבלות שהוטלו עליהם על ידי המשטרה, שאסרה עליהם להתפלל, להתראיין, להכניס מלווים להר הבית או למסור הצהרות לתקשורת בתחומו.