ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) במהלך ביקורו במעלה אדומים כי "אני מכריז בזאת על תנופת פיתוח מועצמת במעלה אדומים. אנחנו נבנה כאן אלפי יחידות דיור. אנחנו נוסיף את אזורי התעשייה וההרחבה הדרושה כדי לאפשר לפיתוח מואץ של המקום הזה. המקום הזה יהיה חלק ממדינת ישראל". עוד אמר נתניהו כי "אני תומך בחוק של 'ירושלים רבתי' שיאפשר לירושלים וסביבותיה להתפתח. זאת בשורה גדולה וחשובה".



במהלך ישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה בעיר מנע יו"ר הסיעה דוד ביטן מח"כ יהודה גליק לדבר. גליק שעתר אתמול נגד ביבי לבג"צ בעניין הר הבית רצה לשאול אותו בנושא זה, אך ביטן מנע ממנו לדבר. עקב כך התפתחו חילופי צעקות בין גליק לביטן. נתניהו התערב בעימות ואמר לגליק כי "עוד יהיו לך הרבה תסכולים בחיים הציבוריים, ככה זה". גליק אמר ל'מעריב אונליין' בתגובה: "בהחלט מצער שתרבות הבריונות משתלטת על הליכוד מבפנים וסותמים פיות למי שלא מתיישר עם הקו הבריוני, וחבל יותר שראש הממשלה נותן גיבוי להתנהלות זאת".



ראש הממשלה התייחס גם לאירוע הירי בלאס וגאס ואמר כי "לאס וגאס והעם האמריקני חוו יום של אימה. ליבו של עם ישראל יוצא אל עשרות האנשים החפים מפשע שנרצחו בדם קר. לבנו יוצא גם למאות הפצועים. אנו מתפללים להחלמתם המהירה. עם ישראל ניצב לצדה של אמריקה בשעה זאת, בכל שעה, אבל בייחוד בשעה זאת. אנו נתגבר יחד".


 


בעיר אמרו לפני הביקור כי "מדובר בביקור ממלכתי ראשון של ראש הממשלה בנימין נתניהו". הוא קיים במהלך הביקור פגישת עבודה מקצועית עם ראש העיר בני כשריאל ועם הנהלת העירייה ונפגש עם קבוצת תעשיינים מפארק אדומים לתעשייה ועסקים. סיעת הליכוד תקיים ישיבת סיעה מיוחדת במוזיאון קסטל בעיר.



ראש העירייה בני כשריאל אמר לקראת ביקורו של ראש הממשלה כי “מעלה אדומים מקדמת בברכה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ידיד העיר וההתיישבות ואת חברי סיעת הליכוד בבואם לעיר. ביקורו של נתניהו בעת הזו חשוב מאוד ומשמעותי לחיזוקה, פיתוחה, ביסוסה ובנייתה של העיר מעלה אדומים וביצור מעמדה כעיר ואם בישראל”.



"מעלה אדומים חייבת להיבנות ולהתפתח משמעותית וכולנו ציפייה לביקור זה", אמר כשריאל והוסיף כי ביקורו של נתניהו כעת וקיום ישיבת סיעת הליכוד מצביע על "היוקרה והחשיבות הרבה שמייחסים ראש הממשלה אישית וחברי סיעתו לחיזוקה ופיתוחה של מעלה אדומים, המשך בנייתה ומעמדה".



חוק 'ירושלים רבתי' הוא יוזמת חקיקה של חברי הכנסת יהודה גליק (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ’ (הבית היהודי), שמחדשים הצעה שהועלתה בכנסת הקודמת, אך לא קודמה. לפי ההצעה תוקם מועצת ירושלים רבתי, שבראשה יעמוד ראש עירית ירושלים ואליה יצורפו ראשי הרשויות מעבר לקו הירוק שיסופחו למטרופולין: ביתר עלית, מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון, אפרת, כפר אדומים ועוד. בתחומי הקו הירוק יצורף לירושלים רבתי גם הישוב מבשרת ציון.



בדברי ההסבר להצעת החוק, שהיא בעלת משמעויות מדיניות מרחיקות לכת ומהווה סיפוח זוחל של ישובים לבירה, נאמר כי החוק יאפשר ליישובי סובב ירושלים לשמור על אוטונומיה מוניציפלית ויחד עם זאת להיות חלק מירושלים רבתי, כפי שמקובל במקומות אחרים בעולם.