לא נשאר חייב: לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען כי "רק דבר אחד יעבור מול פיונגיאנג", אמר הבוקר (ראשון) מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און כי הנשק הגרעיני של מדינתו הוא "גורם מרתיע רב עוצמה המבטיח את הריבונות שלנו", כך לפי דיווח בערוץ הטלוויזיה הממלכתי במדינה המסוגרת. הוא הוסיף כי תכנית הגרעין שלו מהווה "גורם שיאפשר לשמור על השלום והביטחון בחצי האי הקוריאני ובצפון מזרח אסיה".



הטיל ששגרה צפון קוריאה לכיוון יפן

מלבד זאת, טען מנהיג המדינה המבודדת כי "הכלכלה הלאומית שלנו התחזקה השנה למרות הסנקציות הגוברות", זאת בהתייחס להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל עיצומים על פיונגיאנג במטרה לבלום את תכנית הגרעין שלה. בתוך כך, הוא החליט למנות את אחותו, קים יו ג'ונג לחבר ב"פוליטבורו" - הגוף הבכיר שבו מתקבלות החלטות ממשלו של קים ג'ונג און.



הדברים נאמרו בהתייחס ל"איומים הגרעיניים הממושכים האימפריאליסטים האמריקאים", בעקבות דבריו של מקבילו האמריקאי, שלא הבהיר למה הוא מתכוון, אך דבריו פורשו כהצעה נוספת לנקיטה בפעולה צבאית נגד האיום הנשקף לארה"ב מצד חצי האי הקוריאני. אמש פרסם הנשיא האמריקאי בחשבון


הטוויטר הרשמי שלו כי "נשיאים וממשלים מנהלים משא ומתן עם קוריאה הצפונית ב-25 שנה האחרונות, חותמים הסכמים ומבזבזים סכומי ענק. הדבר לא עבד וההסכמים הופרו עוד לפני שהדיו התייבש על הנייר. הדבר גרם לאמריקאים להיראות כמו טיפשים, אבל רק דבר אחד יעבוד".



ביום חמישי בערב, לעומת זאת, הוא אמר לעיתונאים כי "אולי זה השקט לפני הסערה". כאשר נשאל אם הוא מתכוון לאיראן, לקוריאה הצפונית או לדאעש, רק אמר הנשיא "אתם תגלו".


יש לציין כי העימותים האחרונים בין המנהיגים מגיעים לאחר שבשבועות האחרונים ערכה קוריאה הצפונית שני שיגורים של טילים שעברו מעל שטחה של יפן. בנוסף, פיונגיאנג ביצעה את הניסוי הגרעיני השישי בתולדותיה, וכעת נדמה שהיא מתקדמת במהירות לעבר פיתוח טיל גרעיני המסוגל לפגוע בארצות הברית. למעשה, לפיו דיווח של מחוקק רוסי שחזר מביקור בפיונגיאנג לאחרונה, קוריאה הצפונית אכן מתכוונת להשיק טיל כזה בקרוב.

טראמפ. ממשיך להתעמת עם קים. צילום: רויטרס
טראמפ. ממשיך להתעמת עם קים. צילום: רויטרס


כזכור, ההתבטאות האחרונה של טראמפ היא רק אחת מבין רבות, זאת לאחר שבעבר טען כי מדינתו "תהרוס לחלוטין את קוריאה הצפונית אם תצטרך להגן על עצמה ועל בנות בריתה".