על רקע הדיווחים על כוונותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לסגת מהסכם הגרעין, טען הבוקר (ראשון) שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, בתכניתם של דרור רפאל וספי עובדיהב-103FM, כי "טראמפ הבין שאיראן היא הבעיה ולא הפתרון". בנוסף, הוא תקף את ח"כ יאיר לפיד, לאחר שביקר את הממשלה על התנהלותה מול איראן: "הוא לא בקיא בנושאים הללו או למד אותם ונכנס לעומקם".



"טראמפ אמנם אומר שתהיה סערה, אך יש לו דרכים שונות להתבטא ולבסוף גם הוא מגיע לאותן מסקנות הגיוניות, שאירן היא הבעיה ולא הפתרון", קבע גלנט, שהוסיף: "כל מי שחושב אחרת הביא אותנו למציאות בעייתית".



ואולם, הוא התקשה לקבל את החלטתו של נשיא ארה"ב לדון בהעברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים רק לאחר שייתן "הזדמנות לשלום". לטענתו, "ירושלים היא בירת ישראל ומי שהחליט את העברת השגרירות הוא הממשל האמריקאי. העברת השגרירות לירושלים היא דבר שצריך לקרות גם עם מדינות אחרות ולא רק עם ארצות הברית".



 


לטענתו, "הסכם הגרעין עם איראן מאפשר לה להתחמש בנשק גרעיני רב תוך זמן קצר. מדובר בסכנה ממשית לעולם כולו ולישראל בפרט. אנחנו רואים מה קורה כשהנשק הגרעיני נמצא בידיים לא זהירות. אובמה הרפה את הלחץ לאחר שהחבל חנק את איראן, אך אילו היה ממתין עוד שנה-שנתיים הוא היה מגלה שהאיראנים היו מרפים מנושא הגרעין. למעשה, משטר הפיקוח כיום אינו יודע מה קורה במדינה וכל התהליך שקיים כיום הוא בעייתי".

בתוך כך, הוא התייחס לדבריו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שטען כי שישראל נכשלה בניסיון לעצור את איראן מלהתחמש בנשק גרעיני. "אי אפשר להאשים את לפיד, הוא לא בקיא בנושאים הללו או למד אותם ונכנס לעומקם, זו דעתו בלבד", אמר לפיד. 

לדבריו, "סופה שיעית שוטפת את המזרח התיכון והחלה לפני למעלה מ-20 שנה. מה שקורה בחיזבאללה זה לא דבר חדש והחוליה החסרה היא הסורית. מי שחושב שישראל עושה מה שהיא רוצה וחיה בעולם שלה טועה בהבנת המציאות. אני חושב שאנחנו פועלים נכון במטרה לנתק את ציר ההתעצמות שמתחיל בטהרן עד ביירות ולמנוע מפקדה איראנית בדמשק. זהו תהליך שנעשה בצורה הטובה ביותר".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן