ראש הממשלה נתניהו נפגש עם משפחות החיילים המוחזקים בשבי חמאס גולדין ושאול לפני כעשרה ימים בערב יום כיפור, יחד עם מזכירו ‏הצבאי ועם רע״ן נפגעים בצה״ל ועדכן את המשפחות בהתפתחויות בעניינן ושמע אותן, כך נאמר היום (ראשון) מפי גורם מדיני בכיר. הגורם הוסיף כי בימים אלה נתניהו מראיין מועמדים לתפקיד מתאם השבויים והנעדרים, מתוך כוונה למנות בהקדם מתאם חדש.



עוד נאמר, כי ראש הממשלה מעלה את נושא השבויים ברצועת עזה בכל פגישה מדינית, כפי שעשה לאחרונה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא מצרים א- סיסי. 



ההודעה מפי הגורם, מגיעה לאחר שמשפחת שאול הוציאה הודעה, לפיה תפנה לבג"צ אם לא ימונה מתאם שבויים ונעדרים חדש במקומו של ליאור לוטן שעזב את תפקידו. "ממשלת ישראל נוהגת בזילות כלפי חיילי צה"ל שיצאו להגן על מדינת ישראל. לא ייתכן שלמעלה מחודש אין אף גורם ממשלתי שיעסוק בנושא השבויים והנעדרים בלבד. העובדה שעדיין לא מונה מתאם חדש מעידה על התרשלותה של הממשלה בהתנהלות כלפינו וכלפי אורון שעוד לא חזר משדה הקרב", אמרו במשפחת שאול.



עו"ד ישי שריד, המייצג את משפחת שאול, מסר: "זו בושה וחרפה שממשלת ישראל מזניחה את הטיפול בחיילי צה"ל הנעדרים. העיכוב הממושך במינוי המתאם מחריף את סבלן של המשפחות ופוגע בסיכוי להשבת הבנים. אם לא ימונה מתאם בימים הקרובים, תפנה משפחת שאול לבג"צ כדי שיורה על כך".



לפני יומיים, אמר שמחה גולדין, אביו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין, כי ההתפתחויות האחרונות באזור יוצרות הזדמנות חדשה עבור ממשלת ישראל להחזרת השבויים בעזה. 



"ההתפתחות בגזרה הפלסטינית יוצרת הזדמנות". בני הזוג גולדין. צילום: אבשלום ששוני



״מה שקורה בתקופה האחרונה בגזרה הפלסטינית ובציר המצרי נותנים לממשלת ישראל הזדמנות חדשה להחזיר מעזה את אורון והדר, ולסיים את מלחמת ׳צוק איתן׳ אחרי יותר משלוש שנים", ציין גולדין, והסביר: ״הקמת הממשלה הפלסטינית המאוחדת השבוע וההתקרבות למצרים יוצרים את התנאים ואת הזדמנות שאסור לפספס". הוא הוסיף כי "החזרת החיילים והאזרחים זהו עניין הומניטרי ראשון במעלה ועל ישראל להבהיר זאת לגורמים באזור ולקהילה הבינלאומית״.