מגיב לסערה: לאחר שהותקף בפרלמנט המרוקאי בעת ביקורו בו על ידי פלג קטן וקיצוני המיוצג על ידי ארבעה חברים במג'לס אלמסתשארין ("הסנאט"), במהלך כינוס למען מדינות הים התיכון, חשף הבוקר (שני), בכאן ב', חבר הכנסת עמיר פרץ כי "הנציגים הפלסטינים התנגדו להתנהגות המפגינים ואף הביעו מחאה על כך".



עמיר פרץ סופג קריאות נאצה במרוקו

"האירוע, במקרה הזה, היה מאוד חשוב כיוון שהוא התקיים עם ארגון הסחר העולמי. מדובר בשיתוף פעולה בין מדינות הים התיכון לבין מדינות אחרות, והארגון בסך הכל מתנהל באופן מאוד אובייקטיבי", הסביר פרץ בפתח דבריו.



לטענתו, "לפני שהמשלחת שלנו הגיעו היו הפגנות במרוקו שבהן ניסו למנוע את הגעתנו, ולקחו בהן חלק חברי מפלגות קיצוניות. עם זאת, אני מוכרח לומר, לזכותם של המארגנים ולזכות המנהיגות בפרלמנט המרוקאי, כי הם לא הסכימו בשום פנים ואופן לקבל את אותם תכתיבים, ואנחנו הגענו כקבוצה שייצגה את מדינת ישראל. זו נחשבת לקבוצת מיעוט, ולכן הם ניצלו את ההזדמנות לקיים הפגנה קולנית מאוד".



ואולם, לדבריו, "אני חייב לומר שאם מצבה של מדינת ישראל היה בכל העולם כפי שהוא היה אתמול בפרלמנט המרוקאי אפשר היה להכריז על שלום עולמי, כי רב החברים שהיו שם מרחבי המזרח התיכון, כולל המשלחת הפלסטינית, שלא לקחה חלק בפעילות המפגינים ואף מחאה על כך בטענה שזה פוגע באינטרסים הפלסטינים".



לסיום, הוא הצהיר כי "יש לי קשרים מיוחדים עם דרגים בכירים ביותר במרוקו, ואני לא מתכוון בשום פנים ואופן להפסיק את הפעילות הזו. האירועים שאני מקיים במרוקו הם מאוד חשובים". 


כזכור, במהלך האירוע אחסן עבד אלחלאק, המייצג את הפלג המדובר בפרלמנט המרוקאי, תקף בצעקות רמות את פרץ ופתח בקריאות: "אתה פושע מלחמה, אתה היית שר הביטחון הישראלי ואתה אורח לא רצוי כאן".

הצעקות הגבוהות הביאו את סגן השר לשעבר מגלי והבה, המכהן כיום כשגריר נודד מטעם האסיפה הפרלמנטרית של מדינות הים התיכון, להתערב ולענות לאלחלאק: ״אתה האסלאם הקיצוני, הרסתם את תוניס, את תימן, את לוב, את סוריה ואתם רוצים להרוס את מרוקו. עמיר פרץ מרוקאי, אביו ואמו מרוקאים, הוא נולד כאן אין לך זכות לתקוף אותו״.