ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) טלפונית עם מקבילתו הבריטית תרזה מיי בלונדון, בשיחה בה צפו חילוקי הדעות בין הצדדים בנוגע להסכם הגרעין עם איראן. על פי ערוץ 2, במהלך השיחה, אותה הגדירו בבריטניה כ"כנה ונוקבת", אמרה מיי לנתניהו כי "אין לבריטים ספק שהסכם הגרעין הוא הסכם טוב ואסור לבטל אותו". 

מיי הוסיפה גם כי "עמדת ישראל עלולה להגביר את האיום הגרעיני האיראני, ותוביל לאי יציבות אזורית". נתניהו חלק על עמדתה של ראש הממשלה הבריטית, ואמר בתגובה כי "את ההסכם הזה יש לתקן או לבטל. גם אתם, כמונו", הוא אמר למיי, "יודעים שלא ניתן לפקח על מתקני הגרעין", והוסיף כי פרוייקט הטילים יכול לסכן גם את אירופה. 

מוביל את ההתנגדות להסכם. נתניהו על בימת האו"ם, צילום: רויטרס
מוביל את ההתנגדות להסכם. נתניהו על בימת האו"ם, צילום: רויטרס

"על הקהילה הבינלאומית לעצור את האיום האיראני" 
 

עם זאת, הסכימו השניים "שהקהילה הבינלאומית צריכה לראות נכוחה את האיום שמפיצה איראן במפרץ הפרסי וברחבי המזרח התיכון", וכי על "הקהילה הבינלאומית לעבוד ביחד כדי לעצור את איראן מפעולותיה היוצרות חוסר יציבות אזורי". 
כזכור, השיחה באה בעקבות עמדתה של ישראל, כי יש "לתקן או לבטל" את הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 בין איראן לשש המעצמות. עמדת ישראל מצאה אוזן קשבת בבית הלבן, ונשיא ארצות הברית הודיע כי בכוונתו להודיע לקונגרס שאיראן לא עומדת בתנאי ההסכם. לעומת וושינגטון וירושלים - שאינה צד להסכם, שאר החתומות עליו: בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה, והגורמים המקצועיים בסבא"א טוענים כי איראן שומרת על ההסכם וכי מדובר ב"הסכם שנטרל את היכולת של איראן לפתח נשק גרעיני ליותר מעשור". 
חשוב לציין כי גם אם ארצות הברית תפרוש מההסכם, אין זה מחייב את אירופה והחברות האירופאיות וכי הסחר בין איראן לארצות הברית הוא מצומצם, אך החשש באירופה הוא כי הפרה אמריקאית של ההסכם תוביל את איראן להפרתו גם מצדה, ומסנקציות שארצות הברית אולי תפעיל על חברות אירופאיות שסוחרות עם איראן.