בלבנון חוששים כי המדינה עלולה להיפגע מהסנקציות האמריקאית ש"יאושרו נגד חיזבאללה בעוד כשלושה שבועות". ועם זאת, ביקורי נציגים פרלמנטרים, ובכירים מטעם בנקים מובילים בלבנון, בוושינגטון באביב האחרון, הצליחו "להגן על סקטורים חשובים במדינה מהעיצומים", כך פורסם היום (שלישי) בעיתון היומי "אל מוקסטבל".



מקורות דיפלומטים, המעורים ביחסים בין המדינות, אמרו לעיתון כי המגעים עם וושינגטון הצליחו "למנוע פגיעה במגזרים החשובים, בנהם הבנקים, הצבא והקהילה השיעית ככלל. למעשה, חלק מהשמות שקושרו לעיצומים הללו כבר לא מוגדרים כמטרות".



כזכור, בסוף החודש שעבר העבירה ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקאי, בראשות הפרלמנטר הרפובליקני אד רויס, הצעה שתזרז את הטלת הסנקציות על ארגון הטרור.



טראמפ. הסנקציות על חיזבאללה בדרך לאישור. צילום: רויטרס
טראמפ. הסנקציות על חיזבאללה בדרך לאישור. צילום: רויטרס



רויס טען כי "חיזבאללה ואיראן מציגות יכולות משנות משחק באזור - מעלים עצמאים שיכולים לייצר טילים, שיוכלו לפגוע בישראל ובבנות בריתינו. בנוסף, יש לנו דיווחים על מפעלים לייצור טילים שהוקמו בלבנון ליד מסגדים, בתים ובתי ספר". הוא הוסיף כי "הוועדה פועלת נגד חיזבאללה והמממנת שלה, איראן, על ידי חקיקה המחזקת את הפגיעה בפעילות הכלכלית של חיזבאללה בעולם".



בתוך כך, מדיווחים בתקשורת הלבנונית עולה כי הצעת החוק מאפשרת לטראמפ להקפיא את נכסיהם של "בכירים בלבנון שלהם קשרים עם הארגון השיעי", כאשר סעיף בה, עפי הדיווחים, יתמקד ביכולתו של חיזבאללה לגייס כספים, תוך ניסיון למנוע מהארגון גישה למערכת הפיננסית הבינלאומית ולמוסדות כלכליים. חלק נוסף מטיל סנקציות על "הפרת זכויות אדם ע"י חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה באמצעות שימוש באזרחים כמגן אנושי".