גורמים בבית הלבן, ומקורבים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הביעה דאגה בעקבות התנהגותו בזמן האחרון, זאת בשל עימותים מתמשכים עם חברי המפלגה הרפובליקנית, כחלק מניסיון ליישום האג'נדות שלו. למעשה, על פי הדיווח שפורסם היום (שלישי) ב"וושינגטון פוסט" האמריקאי, טראמפ מצא את עצמו מבודד בבית הלבן, שהפך למאופק יותר בהנהגתו של ג'ון קלי. במסגרת זו, אדם קרוב לטראמפ דימה את הנשיא ל"סיר לחץ", וככזה שיכול "להתפוצץ" אם לא ניתנת לו הזדמנות "לשחרר אדים".



אנשי ממשלו של טראמפ טוענים כי הוא הפך, בעקבות הסכסוכים האחרונים שלו מול התקשורת, ומבקריו, שחלקם ממפלגתו, לאדם מריר ובודד. בשבועות האחרונים טראמפ הספיק להתעמת עם הסנאטור בוב קורקר, שהזהיר כי התנהגותו הפזיזה של הנשיא מול קוריאה הצפונית "יכולה להוביל את ארה"ב להשתתפות במלחמת עולם שלישית", מה שהוביל למלחמת ציוצים בין השניים בטוויטר.



טילרסון. לא הכחיש שקרא לטראמפ "מטומטמם". צילום: רויטרס
טילרסון. לא הכחיש שקרא לטראמפ "מטומטמם". צילום: רויטרס



בנוסף, לאחרונה דווח כי מזכיר המדינה רקס טילרסון קרא לטראמפ "מטומטם" מאחורי גבו, מה שלא הוכחש על ידיו לאחר מכן, זאת למרות שבחר להכחיש את הדיווחים בנוגע לרצונו להתפטר מתפקידו ולעזוב את וושינגטון. 



"טראמפ הופך את עצמו לנטע זר, כחלק מהניסיון להפוך לנשיא כמעט עצמאי", אמר פטריק קאדל, שעבד עם סטיב באנון בעבר, שהועסק כאסטרטג ראשי בבית הלבן.



הבית הלבן. לא שקט בממשל האמריקאי. צילום: רויטרס
הבית הלבן. לא שקט בממשל האמריקאי. צילום: רויטרס



כריסטופר רודי, חברו של טראמפ ומנכ"ל חברת "ניוזמקס", אמר כי "טראמפ אף פעם לא ממש מנתק מערכות יחסים. תמיד יש דיאלוג, ועם קורקר זו לא נקודת סיום מוחלטת. הוא רואה יחסים כמשא ומתן, וזה מה שהם עושים כעת".



אירוע נוסף שמסמל את העובדה שטראמפ לא מצליח לשמור על יחסים תקינים עם עובדיו, הוא עזיבתו של קצין הביטחון לשעבר של הבית הלבן, ומי שהיה קרוב במיוחד לנשיא, קית' שילר, בעקבות הפיקוח הצמוד של ראש הסגל קלי, מה שהותיר את טראמפ בודד אף יותר בחדר הסגלגל.